kontrast
A+ A-
Strona Szkoły Podstawowej w Krojczynie: www.dobrzyn.pl
 > Wewnatrzszkolne Zasady Oceniania

Wewnatrzszkolne Zasady Oceniania

WEWNĄTRZSZKOLNE ZASADY OCENIANIA
W SZKOLE PODSTAWOWEJ im. TADEUSZA KOŚCIUSZKI
W KROJCZYNIE

 


Opracowany na podstawie:
1. Rozporządzenie MEN z 30 IV 2007 r. (Dz. U. 2007/83/562, 130/906, 2008/3/9, 178/1097, 2009/58/475) w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikacji i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych.
2. Rozporządzenia MEN i S z dnia 12 II 2002 r. (Dz. U. 2002/15/142, 137/1155, 2003/39/337, 116/1093, 2004/43/393, 2005/30/252, 2008/72/420, 2009/54/442, 83/694, 141/1150, 2010/156/1046) w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych.
3. Statutu Szkoły.

 

WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA MA NA CELU:

• pobudzenie rozwoju umysłowego ucznia,

• poinformowanie uczniów o poziomie ich osiągnięć edukacyjnych i postępach w tym zakresie,

• pomoc uczniom w samodzielnym planowaniu swojego rozwoju ,

• motywowanie uczniów do dalszej pracy,

• dostarczanie rodzicom i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach
i specjalnych uzdolnieniach ucznia,

• umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej,

• budowanie przez szkołę przy udziale rodziców programów oddziaływań proporcjonalnych do rozpoznanych potrzeb.

 

 

ZASADY WEWNĄTRZSZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA

Ocenianie:

- Kiedy oceniamy?

- KTO ? KOGO ? ILE RAZY ?

- EWALUACJA SYSTEMU

- DLACZEGO ?

- JAK INFORMUJEMY RODZICÓW ?

- W JAKIM CELU ?
  CO  OCENIAMY ?
  W JAKI SPOSÓB ?


DLA KLAS 0 - III

 

 

KIEDY DOBRZE OCENIAMY ?

 

DOBRE OCENIANIE TO TAKIE, KTÓRE :

• daje dziecku informacje o tym, co już umie, nad czym musi popracować, jak daleko jest na drodze do osiągnięcia celu,
• uwzględnia możliwości dziecka, nie wszyscy w tym samym czasie są w stanie opanować jakąś umiejętność, a niektórzy nigdy nie będą biegli w danym zakresie,
• bierze pod uwagę wkład pracy dziecka, jego włożony wysiłek,
• nie etykietuje dzieci,
• nie pełni funkcji kary, czy nagrody,
• nie zawiera krytyki osoby,
• uwzględnia postęp jaki dokonał się w dziecku,
• zachęca do dalszej pracy, uświadamia, że wysiłek się opłaca.

UCZEŃ W TOKU UCZENIA SIĘ MA PRAWO DO :

• popełniania błędów,
• rzetelnej informacji, z której wynika jasno, co dobrze zrobił, a co źle,
• wyrażona przez nauczyciela ocena musi odnosić się do tego co uczeń zrobił, a nie do tego jaki jest,
• pomocy w pokonywaniu trudności realizowanej przez:
• zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze,
• zajęcia korekcyjno – kompensacyjne,
• zajęcia terapii pedagogicznej,
• nauczanie indywidualne,
• pomoc wewnątrzklasową,
• pomoc ze strony nauczyciela,
• współpracę z poradnią psychologiczno – pedagogiczną,
• programy wyrównawcze.

OCENA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW



Program edukacji wczesnoszkolnej nie przewiduje oceny cyfrowej. Ocenianie ma charakter ciągły, odbywa się na bieżąco w klasie, podczas wielokierunkowej działalności ucznia.

Nauczyciel sprawdza wykonanie prac, chwali za wysiłek, za chęci, za pracę. Nagradza uśmiechem pochwałą, gestem oraz wskazuje co uczeń powinien zmienić, poprawić czy wyeksponować. Podkreśla więc osiągnięci ucznia, ale nie porównuje z innymi, nie wartościuje.
Nauczyciel stosuje wszystkie dostępne sposoby oceniania wspomagającego tj. obserwuje ucznia i jego pracę, rozmawia z nim, pisze recenzje i motywuje do dalszych wysiłków.
Nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej zamiast oceniać obserwuje rozwój ucznia. Gromadzi swoje obserwacje, w których notuje swoje uwagi, spostrzeżenia. Odnotowuje swoje uwagi w zeszytach uczniowskich, dzienniku lekcyjnym zbiera prace uczniów. Na tej podstawie, na koniec semestru dokonuje oceny opisowej ucznia, która powinna mieć charakter informacyjny, diagnostyczny i motywacyjny.
Podstawą oceny opisowej jest systematyczna obserwacja prowadzona przez nauczyciela, umożliwiająca diagnozowanie osiągnięć rozwojowych dzieci. Konsekwencją ciągłej obserwacji powinna być informacja udzielana rodzicom i dzieciom.

FORMY OCENIANIA

Aby wydać rzetelną opinię o umiejętnościach, wiedzy i poziomie ogólnego rozwoju ucznia, nauczyciel musi uwzględniać wiele czynników i wykorzystywać następujące narzędzia pracy:
• dziennik lekcyjny - gdzie odnotowuje uczestnictwo dziecka w zajęciach lekcyjnych i dodatkowych, brak pracy domowej itp.
• teczki, w których gromadzi karty pracy uczniów, sprawdziany, prace plastyczne, literackie itp. ,
• zeszyty uczniowskie - gdzie obserwuje bieżącą pracę dziecka w czasie zajęć oraz pracę indywidualną wykonywaną w domu,
• nauczyciel obserwuje codzienną pracę dziecka i swoje spostrzeżenia odnotowuje w dzienniku lekcyjnym stosując symbole:
A - Uczeń posiada wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania w danej klasie, potrafi stosować wiadomości w sytuacjach nietypowych (problemowych), proponuje rozwiązania niekonwencjonalne. Potrafi samodzielnie wnioskować, uogólniać i dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe. Osiąga sukcesy w konkursach, zawodach sportowych.
B - Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej klasie, sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania problemów i zadań, wykazuje dużą samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł wiedzy.
C - Uczeń opanował w dużym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem, poprawnie stosuje wiadomości i umiejętności do samodzielnego rozwiązywania typowych zadań lub problemów, potrafi korzystać z różnych źródeł wiedzy,

D - Uczeń opanował w podstawowym zakresie te wiadomości i umiejętności określone programem nauczania, które są konieczne do dalszego kształcenia rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności, rozwiązuje zadania często powtarzające się w programie nauczania.
E - Uczeń ma braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych programem, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia, rozwiązuje z pomocą nauczyciela typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
F – Uczeń nie opanował tych wiadomości i umiejętności określonych w programie nauczania w danej klasie, które są konieczne do dalszego kształcenia, nie potrafi rozwiązywać zadań teoretycznych lub praktycznych o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela. Odmawia wykonania zadania, nie próbuje, nie stara się.
Opis dla ucznia:
A – Znakomicie! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Gratuluję!
B – Bardzo dobrze pracujesz. W szybkim tempie, robisz duże postępy.
C – Dobrze pracujesz, jednak możesz więcej. Pracuj systematycznie i wytrwale, wyniki będą wówczas lepsze.
D – Osiągasz słabe wyniki. Pracuj wytrwale, korzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
E – Mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, korzystaj z pomocy nauczyciela oraz rodziców.
F – Osiągasz niezadawalające wyniki. Spotykają Cię niepowodzenia. Pokonasz je, ale jeśli będziesz bardzo dużo pracować wspólnie z nauczycielem i rodzicami.

Nauczyciel porównując osiągnięcia uczniów w kolejnych miesiącach może prześledzić jak kształtują się poszczególne umiejętności i jakie postępy czyni uczeń.
Warto podkreślić, że taki system nie selekcjonuje uczniów na lepszych i gorszych. Każde dziecko może osiągać sukcesy na własną, na indywidualną miarę. Dla jednego dziecka osiągnięciem będzie mały krok ku umiejętności, inne osiągnie umiejętność bez większego trudu.

 

OCENIANIE
BIEŻĄCE
OCENIANIE
SEMESTRALNE
I ROCZNE


ILE RAZY OCENIAMY ?

Rok szkolny dzieli się na dwa semestry letni i zimowy :
- semestr zimowy: od 01 września do pierwszego dnia ferii zimowych, jednak nie dłużej niż do 31 stycznia,
- semestr letni: od ostatniego dnia ferii zimowych, jednak nie później niż od 1 lutego, do pierwszego dnia wakacji.

 

OCENIANIE BIEŻĄCE :

• ocenianie prac domowych, zeszytów, sprawdzianów, aktywności na zajęciach, prac plastycznych i innych,
• w ocenianiu bieżącym będziemy wykorzystywać:
- komentarz słowny ( np.: „ Ułożyłeś dwa zdania o koledze. Zastanów się byłoby lepiej gdyby każde zdanie nie zaczynało się od tych samych słów. Pomyśl jak to zrobić . „ ),
- gest i mimikę ( np.: w czasie pisania nauczyciel wskazuje palcem błąd i czeka na jego poprawę ),
- recenzje - które są częścią codziennej pracy i umieszczane są pod pracami w zeszytach szkolnych. Dotyczą poziomu wykonywanych przez dziecko zadań i dają informację ukierunkowującą jego pracę. Recenzje mają charakter czysto informacyjny ( np.: „większość liter jest kształtna, jednak trzy wymagają poprawy„). Taki sposób oceniania zadań jest procesem wyzwalania motywacji do tego by stawać się lepszym, bardziej kompetentnym, odnosić sukcesy i co najważniejsze daje możliwość uczenia się na własnych błędach,
- ocena opisowa - eksponujemy indywidualne osiągnięcia dziecka, nie porównujemy go z innymi uczniami. Nauczyciel wskazuje słabe i mocne strony pracy, wskazuje sposób poprawy, gromadzi spostrzeżenia, które przekażą uczniom i rodzicom informacje o postępach dydaktyczno - wychowawczych ucznia.

OCENIANIE SEMESTRALNE I ROCZNE :


• w klasach I - III obowiązuje ocena opisowa na koniec semestru i roku,
• redagując ocenę opisową należy uwzględnić postępy w edukacji, rozwoju emocjonalno - społecznym i osobiste osiągnięcia ucznia,
• roczna opisowa ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych uwzględnia poziom opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności z zakresu wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla I etapu edukacyjnego oraz wskazuje potrzeby rozwojowe i edukacyjne ucznia związane z przezwyciężaniem trudności w nauce lub rozwijaniem uzdolnień.
• oceny semestralna i roczna różnią się od siebie :
- ocena semestralna zawiera także zalecenia dla ucznia,
- ocena roczna tych zaleceń nie ma.

Ocena z religii
Ocena z religii wyrażona jest sześciostopniową skalą ocen:
1 - niedostateczny
2 - dopuszczający,
3 - dostateczny,
4 - dobry,
5 - bardzo dobry,
6 - celujący.

 

 

SPRAWDZIANY, TESTY, PRACE KLASOWE :

% wykonanego zadania Ocena
35-49 Dopuszczający
 50-74 Dostateczny 
 75-89 Dobry
 90-100  Bardzo dobry
 100 + zadanie dodatkowe  Celujący

 
W PRZYPADKU UCZNIÓW UPOŚLEDZONYCH W STOPNIU LEKKIM:

• należy zmniejszyć ilość wykonywanych na sprawdzianach i pracach pisemnych zadań.
Decyzję dotyczącą ilości zadań podejmuje nauczyciel uwzględniając opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz specyfikę nauczanych zajęć edukacyjnych,
• nauczyciel czyta i omawia wszystkie zadania, które na sprawdzianach pracach pisemnych ma rozwiązać uczeń,
• nauczyciel w czasie trwania sprawdzianu i pracy pisemnej udziela wyjaśnień dotyczących rozwiązywanych zadań,
• podczas odpowiedzi ustnych nauczyciel może udzielać uczniowi wskazówek i wyjaśnień.

Ocena z religii
Ocena z religii wyrażona jest sześciostopniową skalą ocen:
1 - niedostateczny
2 - dopuszczający,
3 - dostateczny,
4 - dobry,
5 - bardzo dobry,
6 - celujący.

% wykonanego zadania Ocena
15 - 40 Dopuszczający
41-67 Dostateczny
68-84 Dobry
85-100 Bardzo dobry
100 + zadanie dodatkowe Celujący

 

W PRZYPADKU UCZNIÓW UPOŚLEDZONYCH W STOPNIU UMIARKOWANYM I ZNACZNYM:


Ocenianie uczniów jest ważnym elementem procesu nauczania. Powinno ono spełniać zarówno funkcję diagnostyczną (analiza i informacja o postępach ucznia), jak i motywacyjną (wspieranie pozytywnych tendencji w uczeniu się). Każde dziecko dysponuje indywidualnym poziomem wrodzonych zdolności intelektualnych, fizycznych i artystycznych. Zadaniem nauczyciela jest angażowanie wszystkich uczniów do aktywnego udziału w zajęciach z uwzględnieniem ich indywidualnych możliwości.
Klasyfikowanie śródroczne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym polega na okresowym podsumowaniu jego osiągnięć z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania.
Klasyfikowanie roczne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym polega na podsumowaniu jego osiągnięć w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania.
Oceny bieżące i oceny klasyfikacyjne śródroczne i roczne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym są ocenami opisowymi. Ocena z zachowania jest także oceną opisową. Ocenę semestralną i roczną przygotowuje zespół nauczycieli uczących. Ocenę podpisuje wychowawca klasy.
Diagnozowanie i ocenę aktualnego stanu wiadomości i umiejętności ucznia ułatwiają różnego rodzaju metody diagnostyczne. Podstawową i jedną z najcenniejszych metod jest systematycznie prowadzona obserwacja. W dzienniku lekcyjnym nauczyciele na bieżąco odnotowują spostrzeżenia poczynione w czasie obserwacji oraz bieżącej kontroli wyników nauczania, stosując następujące symbole:
A - Uczeń posiada wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania w danej klasie, potrafi stosować wiadomości w sytuacjach nietypowych (problemowych), proponuje rozwiązania niekonwencjonalne. Potrafi samodzielnie wnioskować, uogólniać i dostrzegać związki przyczynowo – skutkowe. Osiąga sukcesy w konkursach, zawodach sportowych.
B - Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania w danej klasie, sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania problemów i zadań, wykazuje dużą samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł wiedzy.
C - Uczeń opanował w dużym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem, poprawnie stosuje wiadomości i umiejętności do samodzielnego rozwiązywania typowych zadań lub problemów, potrafi korzystać z różnych źródeł wiedzy,
D - Uczeń opanował w podstawowym zakresie te wiadomości i umiejętności określone programem nauczania, które są konieczne do dalszego kształcenia rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności, rozwiązuje zadania często powtarzające się w programie nauczania.
E - Uczeń ma braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych programem, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia, rozwiązuje z pomocą nauczyciela typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
F – Uczeń nie opanował tych wiadomości i umiejętności określonych w programie nauczania w danej klasie, które są konieczne do dalszego kształcenia, nie potrafi rozwiązywać zadań teoretycznych lub praktycznych o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela. Odmawia wykonania zadania, nie próbuje, nie stara się.
Opis dla ucznia:
A – Znakomicie! Brawo! Osiągasz doskonałe wyniki. Posiadasz uzdolnienia i rozwijasz je. Gratuluję!
B – Bardzo dobrze pracujesz. W szybkim tempie robisz duże postępy.
C – Dobrze pracujesz, jednak możesz więcej. Pracuj systematycznie i wytrwale, wyniki będą wówczas lepsze.
D – Osiągasz słabe wyniki. Pracuj wytrwale, korzystaj z pomocy nauczyciela i rodziców.
E – Mało pracujesz i osiągasz bardzo słabe wyniki. Włóż dużo wysiłku, bądź aktywniejszy, korzystaj z pomocy nauczyciela oraz rodziców.
F – Osiągasz niezadawalające wyniki. Spotykają Cię niepowodzenia. Pokonasz je, ale jeśli będziesz bardzo dużo pracować wspólnie z nauczycielem i rodzicami.
Zebrane w ten sposób informacje o uczniu pomogą nauczycielowi przy opracowywaniu semestralnej i rocznej oceny opisowej i planowaniu dalszych etapów pracy z uczniem.

W PRZYPADKU UCZNIÓW DYSLEKTYKÓW I UCZNIÓW DLA KTÓRYCH NALEŻY DOSTOSOWAĆ WYMAGANIA EDUKACYJNE:

• nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno – pedagogicznej,
• uczniowie mogą mieć również dostosowane np.: czas pracy, zmniejszenie ilości prac pisemnych przy jednoczesnym zwiększeniu ilości odpowiedzi ustnych lub odwrotnie itp. w zależności od opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej

 

OCENA OPISOWA

FUNKCJE OCENY OPISOWEJ :

• diagnostyczna - dająca odpowiedź dziecku na pytanie : „ Jak daleko jestem w realizacji zadań postawionych przez nauczyciela ? „
• informacyjna - przekazująca informację co dziecko zdołało opanować, poznać, zrozumieć i jaki był jego wkład pracy,
• korekcyjna - odpowiada na pytanie nad czym dziecko musi jeszcze popracować, co poprawić, zmienić,
• motywacyjna - zachęcająca dziecko do samorozwoju, dalszego wysiłku dodająca wiary we własne siły i nadzieje na osiągnięcie sukcesu,
• rozwojowa - odnosząca się zarówno do uczniów, jak i nauczycieli koncentrująca się na dziecku, ale również aktywizująca nauczycieli do zmian i dalszego rozwoju.

ZAŁOŻENIA OCENY OPISOWEJ :

• ocena opisowa zawierać ma indywidualną, swobodnie wyrażoną charakterystykę dziecka na podstawie obserwacji zachowań dziecka w sytuacjach szkolnych,
• ocena opisowa jest zbiorem osobistych uwag i refleksji nauczyciela o dziecku, dlatego musi zawierać się w niej nie tylko informacja - stopniu opanowania wiedzy i umiejętności, ale również o rozwoju cech osobowości dziecka, o jego aktywności, samodzielności oraz - postępach w rozwoju procesów poznawczych,
• w ocenie opisowej jest pomocny : dziennik lekcyjny, karty pracy ucznia, karty osiągnięć ucznia, karty obserwacji zachowań ucznia.

Ocena opisowa powinna zawierać:
• Stopień opanowania wiadomości i umiejętności w zakresie:
- technika czytania,
- rozumienie tekstu,
- wypowiedzi ustne,
- wypowiedzi pisemne,
- znajomość i stosowanie w praktyce zasad pisowni,
- znajomość symboli matematycznych i podstawowych algorytmów,
- stopień biegłości wykonywania działań matematycznych,
- umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych,
- obserwowanie zjawisk przyrodniczych, nazywanie ich i wypowiadanie się o nich,
- sposób wykonywania prac plastycznych i technicznych,
- sprawność manualna, sposób wykorzystania materiałów,
- śpiew, ruch z muzyką,
- sprawność ruchowa oraz stopień przestrzegania reguł w grach i zabawach,
- stopień opanowania wiadomości z zajęć komputerowych,
- stopień opanowania języka obcego.
• Sposób wykonania zadań:
- tempo pracy,
- stopień samodzielności,
- umiejętność skupiania się na wykonywanej pracy.


Uczeń klasy I – III otrzymuje promocję do klasy programowo wyższej, jeżeli jego osiągnięcia edukacyjne zostały pozytywnie ocenione. Na wniosek rodziców (prawnych opiekunów) i po uzyskaniu zgody wychowawcy klasy na wniosek wychowawcy klasy i po uzyskaniu zgody rodziców (prawnych opiekunów) rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I – III szkoły podstawowej na wniosek wychowawcy klasy oraz po zasięgnięciu opinii rodziców (prawnych opiekunów) ucznia.
Ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym promuje się do klasy programowo wyższej, uwzględniając specyfikę kształcenia tego ucznia, w porozumieniu z rodzicami (prawnymi opiekunami).

 

PRZYKŁADY OCENY OPISOWEJ

OCENA PO PIERWSZYM SEMESTRZE W KLASIE DRUGIEJ :


I. Postępy ucznia w edukacji.
Na lekcjach starasz się być aktywny. Coraz częściej odpowiadasz całymi zdaniami, ale trudność sprawia Ci samodzielne układanie zdań. Czytasz coraz ładniej, wiem, że wkładasz w to dużo pracy, dlatego są już efekty. Bardzo się z tego cieszę.
Piszesz mało starannie i popełniasz dużo błędów ortograficznych. Przepisując staraj się zapamiętać cały wyraz i dokonaj porównania. Nie radzisz sobie jeszcze z rozpoznawaniem w tekście znanych części mowy.
Dość sprawnie dodajesz i odejmujesz w zakresie 100. nie potrafisz jeszcze rozwiązywać zadań z treścią. Przy ich rozwiązywaniu korzystaj z liczmanów i rysunków pomocniczych.
Orientujesz się w zmianach zachodzących w przyrodzie. Znasz wiele ciekawostek z życia roślin i zwierząt. Może przygotujesz gazetkę klasową ?
Prace plastyczne wykonujesz niezbyt starannie, a ich treść nie zawsze jest zgodna z tematem. Chętnie uczestniczysz w zajęciach muzycznych i ruchowych. Wykonywanie ćwiczeń gimnastycznych sprawia Ci wiele radości.
II Postępy ucznia w rozwoju.
Pracujesz wolno i mało samodzielnie. Na zajęcia przychodzisz zawsze przygotowany. Doceniam to i bardzo się cieszę. Masz trudności ze skupieniem uwagi podczas zajęć, zbyt często zdarza ci się rozmawiać z kolegami. Jesteś miłym, koleżeńskim i uczynnym chłopcem.
III. Osobiste osiągnięcia ucznia.
Na wyróżnienie zasługuje twoja wytrwałość w pokonywaniu trudności w czytaniu.


OCENA ROCZNA TEGO SAMEGO UCZNIA.


I. ....................., już umiesz ładnie czytać. Wypowiadasz się krótkimi, prostymi zdaniami. W tekstach pisanym ze słuchu lub układanych samodzielnie, popełniasz jeszcze dość dużo błędów ortograficznych.
Rozpoznajesz już rzeczowniki, natomiast masz kłopoty z określeniem czasowników i przymiotników. Piszesz znacznie szybciej i staranniej.
Potrafisz sprawnie dodawać i odejmować, ale masz duże trudności z mnożeniem i dzieleniem oraz samodzielnym rozwiązywaniem zadań z treścią.
Nauczyłeś się obserwować, porównywać i analizować zjawiska przyrodnicze. Rozpoznajesz już wiele roślin i zwierząt. W swoich pracach plastycznych i technicznych wykazujesz coraz częściej pomysłowość i staranność. Chętnie uczestniczysz w zajęciach muzycznych. Jesteś sprawny fizycznie i lubisz wykonywać ćwiczenia gimnastyczne i grać w piłkę.
II. Jesteś koleżeński i miły, pomagasz innym. Zadania wykonujesz chętnie, ale nadal oczekujesz pomocy. Bierzesz aktywny udział w życiu klasy.
III. Największym twoim sukcesem jest opanowanie umiejętności czytania. Na wyróżnienie zasługuje gazetka klasowa, którą wykonałeś.

 

PRZEKAZYWANIE INFORMACJI RODZICOM

INFORMACJE RODZICOM PRZEKAZUJEMY W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB :


• przez kontakty bezpośrednie nauczyciela z rodzicami : zebrania ogólnoszkolne, klasowe, rozmowy indywidualne, zapowiedziane wizyty w domu ucznia,
• kontakty pośrednie nauczyciela z rodzicami : rozmowy telefoniczne korespondencja listowna, adnotacje w zeszytach lub dzienniczku ucznia,
• wszystkie kontakty z rodzicami odnotowujemy w dzienniku lekcyjnym na stronie „ kontakty z rodzicami „ lub „ wydarzenia z życia klasy „,
• karty obserwacji zachowania uczniów, prace uczniów przekazywane są do wglądu rodzicom podczas wywiadówek szkolnych oraz indywidualnie w zależności od potrzeb,
• karty obserwacji zachowania przekazywane są po zakończeniu semestru dyrektorowi szkoły. Karty te przechowywane są razem z pozostałą dokumentacją przebiegu nauczania w aktach szkolnych.

JAK OCENIAMY ZACHOWANIE UCZNIÓW ?


OCENA ZACHOWANIA POWINNA UWZGLĘDNIAĆ :
• funkcjonowanie ucznia w środowisku szkolnym,
• respektowanie zasad współżycia społecznego i ogólnie przyjętych norm etycznych,
• kulturę osobistą ucznia,
• stosunek do obowiązków szkolnych,
• dbałość o zdrowie swoje i innych,
• zaangażowanie w życie klasy i szkoły,
• ocenę z zachowania śródroczna i końcowa jest opisowa.

OCENA ZACHOWANIA NIE MOŻE MIEĆ WPŁYWU NA :
• oceny z zajęć edukacyjnych,
• promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły,
• ocena z zachowania ustalona przez wychowawcę jest ostateczna.


OCENA ZACHOWANIA JEST :
•wystawiana na podstawie prowadzonej przez wychowawcę obserwacji, której efekty odnotowywane są w semestralnych kartach obserwacji zachowania ucznia (załącznik 1),
•ocena roczna z zachowania jest wynikiem prowadzonej obserwacji w ciągu dwóch semestrów,
• w przypadku szczególnie rażących przypadków naruszenia norm współżycia wychowawca
może obniżyć uczniowi ocenę z zachowania lub podwyższyć w przypadku szczególnie pozytywnych oddziaływań.
•ocenę z zachowania wystawia wychowawca klasy po uwzględnieniu:
1. samooceny ucznia,
2. opinii wszystkich nauczycieli,
3. opinii klasy,
4. opinii pracowników szkoły.

SEMESTR ……


Załącznik 1
KARTA OBSERWACJI ZACHOWANIA UCZNIA

A - przestrzega maksymalnie wytyczonych norm,
B - przestrzega umiarkowanie wytyczonych norm,
C - nie przestrzega wytyczonych norm.


1.KULTURA OSOBISTA:

LP IMIĘ
I
NAZWISKO
ZGODNIE
PRACUJE
W ZESPOLE
JEST
GRZECZNY
I
UPRZEJMY
SZANUJE
OSOBY
Z NAJBL.
OTOCZENIA
DBA O ŁAD
I
PORZĄDEK
DBA
O
HIGIENĘ
OSOBIS.
SZANUJE
PRZYRODĘ
DBA O
BEZPIE.
SWOJE
I INNYCH
CHĘTNIE
POMAGA
INNYM
SZACUNEK
DLA SYMOOLI
NARODOW.
1                    
2                    
3                    
4                    
5                    
6                    
7                    
8                    

 

2.STOSUNEK DO OBOWIĄZKÓW SZKOLNYCH:

Lp

Imię i nazwisko

Jest
zdyscyplinowany
obowiązkowy
i
pracowity
Jest
aktywny
na
zajęciach
Dobre
tempo
pracy
Wykonuje
polecenia
nauczyciela
Dba
o estetykę
zeszytów i prac
1            
2            
3            
4            
5            
6            
7            
8            

 

3.AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA:

Lp

IMIĘ I
NAZWISKO

BIERZE UDZIAŁ
W ŻYCIU KLASY
I SZKOŁY
TROSZCZY SIĘ
O WYGLĄD
KLASY POTRAFI
ZACHOWAĆ SIĘ
NA UROCZYSTOŚCIACH
1        
2        
3        
4        
5        
6        
7        
8        


 

DLA KLAS IV - VI

 

 

PO CO? DLACZEGO ? W JAKIM CELU ?


DIAGNOZA:

• opis rozwoju osiągnięć ucznia,
• rozpoznawanie indywidualnych potrzeb każdego ucznia,
• porównanie efektów stosowania wybranych programów nauczania,
• określenie efektywności stosowanych metod,
• rozpoznawanie wpływu środowiska rodzinnego na przebieg procesu uczenia się.

MOTYWACJA:

• stwarzanie sytuacji pozwalających na samodzielne rozwiązywanie powierzonych
zadań zgodnie z możliwościami i stawianymi wymogami,
• pobudzanie do aktywnego angażowania się w proces nauczania,
• utożsamianie osobistych potrzeb, celów i zainteresowań z realizacją zadań szkolnych,
• uświadomienie szansy własnego rozwoju oraz jego wpływu na dalsze losy uczniów.

UOGÓLNIENIE :

• porównywanie osiągnięć uczniów ze standardami dla całego etapu kształcenia,
• uzyskanie informacji oraz przekazanie jej środowisku i instytucjom nadzorującym,
• wyodrębnianie uczniów ze względu na ich predyspozycje do dalszego kształcenia.

 

ILE RAZY OCENIAMY ? KIEDY OCENIAMY ?


ILE RAZY OCENIAMY ?

• rok szkolny dzieli się na dwa semestry letni i zimowy :
- semestr zimowy : od 01 września do pierwszego dnia ferii zimowych, jednak nie dłużej niż do 31 stycznia,
- semestr letni : od ostatniego dnia ferii zimowych, jednak nie później niż od 1 lutego do pierwszego dnia wakacji,
• ocenianie bieżące:
- zależnie od specyfiki zajęć edukacyjnych i przyjętych form pracy,
- rytmicznie,
- minimum trzy stopnie w semestrze.

KIEDY OCENIAMY ?

• ocenianie bieżące :
-po zakończeniu działu programowego,
-nie więcej niż jedna praca klasowa w ciągu dnia,
-dwie prace klasowe w ciągu tygodnia,
-jedno dyktando w ciągu miesiąca,
-co najmniej dwie prace klasowe w ciągu semestru w zależności od specyfiki
nauczanych zajęć edukacyjnych,
• ocenianie śródroczne :
- na koniec danego semestru zgodnie ze specyfiką nauczanych zajęć edukacyjnych,
• ocenianie roczne:
- na koniec roku szkolnego zgodnie ze specyfiką nauczanych zajęć edukacyjnych.

 

KOGO ? W JAKI SPOSÓB? JAK OCENIAMY ?

KOGO OCENIAMY ?

• ucznia


W JAKI SPOSÓB ?
• stosując sześciostopniową skalę ocen :
1 - niedostateczny
2 - dopuszczający,
3 - dostateczny,
4 - dobry,
5 - bardzo dobry,
6 - celujący.
• ocenę słowną / pochwała , recenzja, wyróżnienie /
• samoocenę ucznia.


JAK OCENIAMY ?
• obiektywnie,
• systematycznie,
• diagnostycznie,
• wg przyjętych norm i kryteriów,
• z uwzględnieniem indywidualnych predyspozycji ucznia,
• przy organizacji pracy dającej najbardziej efektywne możliwości oceniania.

 

CO OCENIAMY ? NASZE NARZĘDZIA


CO OCENIAMY ?

• 5 - 15 minutowe sprawdziany z aktualnie przerobionego materiału.
• 30 - 90 minutowe prace klasowe w postaci wypracowania, dyktanda, zadań, testów, sprawdzające osiągnięcia uczniów po zakończeniu danego działu,
• testy semestralne i roczne uwzględniające dwie formy zadań : wielokrotnego wyboru i krótkiej odpowiedzi,
• odpowiedzi ustne,
• zadania domowe,
• zeszyty przedmiotowe i zeszyty ćwiczeń,
• prace dodatkowe,
• aktywność ucznia,
• samoocena,
• praca w grupie,
• nauczyciele mają prawo określenia innych wyników pracy ucznia wynikających ze specyfiki przedmiotu, np.: samodzielna praca twórcza, doświadczenia, projekty edukacyjne.

W PRZYPADKU UCZNIÓW UPOŚLEDZONYCH W STOPNIU LEKKIM

• należy zmniejszyć ilość wykonywanych na sprawdzianach i pracach klasowych zadań. Decyzję dotyczącą ilości zadań podejmuje nauczyciel uwzględniając opinię poradni psychologiczno – pedagogicznej oraz specyfikę nauczanego przedmiotu,
• nauczyciel czyta i omawia wszystkie zadania, które na sprawdzianach pracach klasowych ma rozwiązać uczeń,
• nauczyciel w czasie trwania sprawdzianu i pracy klasowej udziela wyjaśnień dotyczących rozwiązywanych zadań,
• podczas odpowiedzi ustnych nauczyciel może udzielać uczniowi wskazówek i wyjaśnień.

W PRZYPADKU UCZNIÓW UPOŚLEDZONYCH W STOPNIU UMIARKOWANYM


Ocenianie uczniów jest ważnym elementem procesu nauczania. Powinno ono spełniać zarówno funkcję diagnostyczną (analiza i informacja o postępach ucznia), jak i motywacyjną (wspieranie pozytywnych tendencji w uczeniu się). Każde dziecko dysponuje indywidualnym poziomem wrodzonych zdolności intelektualnych, fizycznych i artystycznych. Zadaniem nauczyciela jest angażowanie wszystkich uczniów do aktywnego udziału w zajęciach z uwzględnieniem ich indywidualnych możliwości.
Klasyfikowanie śródroczne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym polega na okresowym podsumowaniu jego osiągnięć z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania.
Klasyfikowanie roczne ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym polega na podsumowaniu jego osiągnięć w danym roku szkolnym z zajęć edukacyjnych określonych w szkolnym planie nauczania i ustaleniu ocen klasyfikacyjnych oraz oceny zachowania.
Oceny bieżące i oceny klasyfikacyjne śródroczne i roczne dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym są ocenami opisowymi. Ocena z zachowania jest także oceną opisową. Ocenę semestralną i roczną przygotowuje zespół nauczycieli uczących. Ocenę podpisuje wychowawca klasy.
Diagnozowanie i ocenę aktualnego stanu wiadomości i umiejętności ucznia ułatwiają różnego rodzaju metody diagnostyczne. Podstawową i jedną z najcenniejszych metod jest systematycznie prowadzona obserwacja. W dzienniku lekcyjnym nauczyciele na bieżąco odnotowują spostrzeżenia poczynione w czasie obserwacji oraz bieżącej kontroli wyników nauczania, stosując następujące symbole:
A - wiadomości i umiejętności opanowane w stopniu bardzo dobrym,
B - nieliczne błędy w wiadomościach i umiejętnościach,
C - wiadomości i umiejętności wymagające ćwiczeń lub uzupełnienia,
D -wiadomości i umiejętności nieopanowane.
Zebrane w ten sposób informacje o uczniu pomogą nauczycielowi przy opracowywaniu semestralnej i rocznej oceny opisowej i planowaniu dalszych etapów pracy z uczniem.

W PRZYPADKU UCZNIÓW DYSLEKTYKÓW I UCZNIÓW DLA KTÓRYCH NALEŻY DOSTOSOWAĆ WYMAGANIA EDUKACYJNE
• nauczyciel dostosowuje wymagania edukacyjne zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno – pedagogicznej,
• uczniowie mogą mieć również dostosowane np.: czas pracy, zmniejszenie ilości prac pisemnych przy jednoczesnym zwiększeniu ilości odpowiedzi ustnych lub odwrotnie itp. w zależności od opinii poradni psychologiczno – pedagogicznej.

 

WAGA OCEN



JAK WYSTAWIAMY OCENY SEMESTRALNE I ROCZNE ?

Nauczyciele ustalający oceny semestralne i roczne stosuje następującą „Wagę ocen”:

• 5 - 15 minutowe sprawdziany z aktualnie przerobionego materiału – waga 2,
• 30 - 90 minutowe prace klasowe w postaci wypracowania, dyktanda, testów, sprawdzające osiągnięcia uczniów po zakończeniu danego działu – waga 3,
• testy semestralne i roczne uwzględniające dwie formy zadań : wielokrotnego wyboru i krótkiej odpowiedzi – waga 3,
• odpowiedzi ustne – waga 2,
• zadania domowe, zeszyty przedmiotowe i zeszyty ćwiczeń, prace dodatkowe,
aktywność ucznia, praca w grupie – waga 1.
Nauczyciele wychowania fizycznego, informatyki, zajęć komputerowych, którzy otrzymali od rodziców ucznia (prawnych opiekunów) pisemną opinię o ograniczonych możliwościach uczestnictwa ucznia w zajęciach wydaną przez lekarza specjalistę przekazują ją dyrektorowi szkoły. Dyrektor szkoły zwalnia ucznia z wymienionych zajęć na czas określony w opinii. Jeżeli czas zwolnienia ucznia z wymienionych wyżej zajęć uniemożliwia ustalenie semestralnej lub rocznej oceny klasyfikacyjnej zamiast oceny wpisuje się słowo „zwolniony” lub zwolniona”.

 

PRZEKAZYWANIE INFORMACKI O OCENACH


KOGO INFORMUJEMY ?

• uczniów o ocenach informujemy na bieżąco,
• rodziców o ocenie informujemy co najmniej raz w miesiącu.

JAK INFORMUJEMY ?

• przez bezpośredni kontakt nauczyciela z rodzicami / zebrania, rozmowy, wizyta
w domu ucznia /,
• przez kontakt pośredni / korespondencja listowna, rozmowy telefoniczne, adnotacje w zeszytach przedmiotowych /.

INFORMACJA O OCENACH SEMESTRALNYCH I ROCZNYCH :

• na miesiąc przed planowanym posiedzeniem rady pedagogiczne uczeń i jego rodzice są informowani na piśmie o planowanej ocenie niedostatecznej semestralnej lub rocznej, informację wysyła wychowawca klasy,
• informacja podpisana przez rodziców zostaje przekazana dyrektorowi szkoły, a następnie przechowywana przez rok w dokumentach szkolnych,
• z pozostałymi ocenami / także z zachowania / uczeń i jego rodzice informowani są na tydzień przed planowanym posiedzeniem rady pedagogicznej,
• przekazywane informacje zawierają także wskazówki dotyczące tego co uczeń może zmienić.

JAKIE OCENY WYSTAWIAMY ?

SPRAWDZIANY, TESTY, PRACE KLASOWE :

% wykonanego zadania Ocena
35 - 49 Dopuszczający
50 - 74 Dostateczny
75 - 89 Dobry
90 -100 Bardzo dobry
100 + zadanie dodatkowe Celujący

 

W przypadku uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim:

% wykonanego zadania Ocena
15 - 40 Dopuszczający
41 - 67 Dostateczny
68 - 84 Dobry
85 - 100 Bardzo dobry
100 + zadanie dodatkowe Celujący

 

SPRAWDZIANY ORTOGRAFICZNE :

Ilość błędów Ocena
4 Dopuszczający
3 Dostateczny
2 Dobry
1 Bardzo dobry
0 Celujący

 

W przypadku uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim:

Ilość błędów Ocena
9 Dopuszczający
7 Dostateczny
5 Dobry
3 Bardzo dobry
0 Celujący



W przypadku uczniów dyslektyków.
Kryteria oceny pisemnych form wypowiedzi:

Opowiadanie (maksymalnie 9pkt.)


Realizacja tematu:
1. tekst jest zgodny z tematem: 1 pkt.
2. zachowana jest fabularyzacja; przyczynowo - skutkowy tok wydarzeń: 1 pkt.
Kompozycja:
3. tekst ma trójdzielną kompozycję, zachowano właściwe proporcje między
poszczególnymi częściami: 1 pkt.
4. tekst jest spójny, poszczególne części są ze sobą stylistycznie powiązane: 1 pkt.
5. zastosowano akapity odpowiednio do kompozycji pracy: 1 pkt.
Język i styl:
6. trafnie dobrano środki językowe, m. in. słownictwo wskazujące na następstwo
czasowe: 1 pkt.
7. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym: brak powtórzeń,
kolokwializmów, wulgaryzmów, wielosłowia (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
8. zdania są poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy):
1 pkt.
Zapis: 9. Pismo jest czytelne: 1 pkt.


Opis (maksymalnie l0 pkt.)

Realizacja tematu:
1. tekst jest zgodny z tematem: 1 pkt.
2. uwzględniono wszystkie elementy opisu: 1 pkt.
Kompozycja:
3. dokonano selekcji materiału i logicznie uporządkowano tekst: 1 pkt.
4. zastosowano akapity odpowiednio do kompozycji pracy: 1 pkt.
Język i styl:
5. zastosowano funkcjonalne środki językowe, pobudzające wyobraźnię czytelnika: 1 pkt.
6. zastosowano słownictwo oceniające: 1 pkt.
7. słownictwo jest różnorodne, nie powtarzają się zbyt często wyrazy typu: jest, ma: 1pkt.

8. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym: brak powtórzeń, kolokwializmów, wulgaryzmów, wielosłowia (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
9. zdania są poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
Zapis:
10. Pismo jest czytelne: 1 pkt.

Sprawozdanie (maksymalnie l0 pkt.)

Realizacja tematu:
1. tekst jest zgodny z tematem, podano niezbędne informacje na temat
przytoczonych wydarzeń: Co się odbyło? Gdzie? Kiedy? Kto brał udział? Jaki był
przebieg wydarzeń?:
- podano wszystkie elementy: 2pkt.
-pominięto jeden: 1 pkt.
2. dokonano trafnego wyboru najistotniejszego zdarzenia, zachowano logikę
przyczynowo - skutkową: 1 pkt.
3. tekst zawiera ocenę prezentowanych wydarzeń, opis własnych wrażeń, przeżyć i refleksji: 1 pkt.
Kompozycja:
4. przejrzyście zarysowano tok rozumowania, zachowano proporcje między
poszczególnymi częściami tekstu: 1 pkt.
5. zastosowano akapity odpowiednio do kompozycji pracy: 1 pkt.
Język i styl:
6. zastosowano słownictwo porządkujące wypowiedź i wskazujące na następstwo
czasowe: 1 pkt.
7. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym: brak powtórzeń,
kolokwializmów, wulgaryzmów, wielosłowia (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
8. zdania są poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
Zapis:
9. Pismo jest czytelne: 1 pkt.


Streszczenie (maksymalnie 12pkt.)

Realizacja tematu:
1. tekst jest zgodny z tematem: 1 pkt.
2. dokonano selekcji materiału, przedstawiono tylko najważniejsze wydarzenia: 1 pkt.
3. wydarzenia przedstawiono w porządku chronologicznym: 1 pkt.
4. uwzględniono związki przyczynowo — skutkowe: 1 pkt.
5. uwypuklono myśl przewodnią utworu: 1 pkt.
Kompozycja:
6. tekst ma trójdzielną kompozycję, zachowano właściwe proporcje między poszczególnymi częściami: 1 pkt.
7. tekst jest spójny, poszczególne części są ze sobą stylistycznie powiązane: 1 pkt.
8. zastosowano akapity odpowiednio do kompozycji pracy: 1pkt.
Język i styl:
9. wydarzenia przedstawiono za pomocą zwięzłego słownictwa, nie występują
komentarze, opisy, oceny, cytaty itp.: 1 pkt.
10. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym (dopuszczalne
cztery błędy): 1 pkt.
11. zdania są poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy):
1 pkt.


List (maksymalnie l0 pkt.)

 
Realizacja tematu:
1. list jest zgodny z tematem: 1pkt.
2. zachowano reguły należne formie listu (miejscowość, data, nagłówek, formuły
grzecznościowe, podpis): 1 pkt.
Kompozycja:
3. zastosowano kompozycję typową dla formy listu: zdania nawiązujące kontakt,
określenie celu pisania listu, część właściwa, zakończenie — pożegnalna formuła
grzecznościowa: 2pkt.
4. zastosowano akapity odpowiednio do kompozycji pracy: 1pkt.
Język i styl:
5. celowo zastosowano środki językowe, stosownie do charakteru nadawcy i
odbiorcy: 1 pkt.
6. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym (dopuszczalne
cztery błędy): 1 pkt.
7. zdania są poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy):1 pkt.
Zapis:
8. zastosowano wielką literę w zaimkach osobowych: 1 pkt.
9. pismo jest czytelne: 1 pkt.


Zaproszenie (maksymalnie 8pkt.)

Realizacja tematu:
1. uwzględniono niezbędne informacje: określenie adresata, nadawcy, podanie
nazwy imprezy, czasu i miejsca: 2pkt.
Kompozycja:
2. tekst jest zwarty, rzeczowy i precyzyjny: 1 pkt.
3. zachowano właściwy układ graficzny: 1 pkt.
Język i styl:
4. zastosowano środki wyrazowe o charakterze perswazyjnym/grzecznościowym:1 pkt.
5. dostosowano styl do sytuacji komunikacyjnej: 1 pkt.
6. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym, zdania są
poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy) 1 pkt.
Zapis:
7. pismo jest czytelne: 1 pkt.


Zawiadomienie/ogłoszenie (maksymalnie 7pkt.)

Realizacja tematu:
1. tekst zawiera niezbędne informacje: kto? kogo? o czym? zawiadamia; kto
ogłasza?, w jakim celu to czyni?, co jest przedmiotem
zawiadomienia/ogłoszenia: 2pkt.
Kompozycja:
2. tekst jest zwarty, rzeczowy i precyzyjny, zachowano właściwy układ
graficzny: 1 pkt.
Język i styl:
3. zastosowano słownictwo o charakterze perswazyjnym/ grzecznościowym:1 pkt.
4. dostosowano styl do sytuacji komunikacyjnej: 1 pkt.
5. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym, zdania są
poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
Zapis:
6. pismo jest czytelne: 1 pkt.


Kartka pocztowa (maksymalnie 6pkt.)

Realizacja tematu, treść:
1. tekst jest zgodny z tematem: 1 pkt.
2. poprawnie zapisano adres, umieszczono podpis nadawcy: 1 pkt.
Kompozycja:
3. tekst jest logicznie uporządkowany, graficznie wyodrębniono jego składniki:
1 pkt.
Język i styl:
4. zastosowano słownictwo charakterystyczne dla kartki pocztowej, dostosowano
styl do sytuacji komunikacyjnej: 1 pkt.
5. zastosowano słownictwo poprawne pod względem językowym, zdania są
poprawne pod względem gramatycznym (dopuszczalne cztery błędy): 1 pkt.
Zapis:
6. pismo jest czytelne: 1 pkt.

 

 

Opublikowane przez: Administrator PBIP | Data wprowadzenia: 2015-03-12 08:40:47 | Data modyfikacji: 2015-03-12 11:37:53.
JAK POPRAWIAMY OCENY ŚRÓDROCZNE ?


UCZEŃ MA OBOWIĄZEK:
• poprawić jednokrotnie w ciągu tygodnia, w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, ocenę niedostateczną z pracy klasowej, testu, sprawdzianu umiejętności (wych. fiz.), sprawdzającego osiągnięcia uczniów po zakończeniu danego działu. Ocena otrzymana z poprawy pracy klasowej, sprawdzianu itp. jest wpisywana jako kolejna w dzienniku,
• w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, napisać pracę klasową, test, sprawdzian, zaliczyć sprawdzian umiejętności w przypadku nieobecności ucznia w szkole,
• nadrobić wszelkie zaległości w nauce w przypadku jego nieobecności w szkole.

UCZEŃ MOŻE:
• poprawić w ciągu tygodnia, w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, ocenę niedostateczną ze sprawdzianu z aktualnie przerobionego materiału.

UCZEŃ MOŻE:
• poprawić w ciągu tygodnia, w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, ocenę niedostateczną z odpowiedzi ustnej, ze sprawdzianu z aktualnie omawianego materiału,
• poprawić w ciągu tygodnia, w wyznaczonym przez nauczyciela terminie, każdą inna ocenę z pracy klasowej, dyktanda, wypracowania, testu, sprawdzianu umiejętności.
• poprawić na kolejnych zajęciach ocenę niedostateczną otrzymaną za brak pracy domowej.

JAK POPRAWIAMY OCENY SEMESTRALNE
(ROCZNE) ?

• Uczeń może starać się o podwyższenie oceny o jeden stopień od proponowanej,
• chęć podwyższenia oceny należy zgłosić do nauczyciela po podaniu przez nauczyciela ocen semestralnych (rocznych) proponowanych, jednak nie później niż na ok. 7 dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem Rady Pedagogicznej,
• należy ustalić z nauczycielem formę, treści i terminy poprawy,

• sposób poprawy oceny jest uzależniony od specyfiki nauczanych zajęć edukacyjnych, jednak tam gdzie to możliwe należy stosować prace pisemne,
• uczeń w ustalonym terminie przystępuje do poprawy tylko jeden raz,
• ocenę niedostateczną śródroczną semestralną uczeń poprawia w ciągu miesiąca od dnia zakończenia ferii zimowych.

WARUNKI POPRAWY OCENY Z PRZEDMIOTÓW: JĘZYK POLSKI, JĘZYK ANGIELSKI, HISTORIA, PRZYRODA, MATEMATYKA, TECHNIKA,
WYCHOWANIE FIZYCZNE, INFORMATYKA.


1. Wszystkie prace klasowe muszą być poprawione, co najmniej, na taką ocenę na jaką uczeń chce podwyższyć ocenę semestralną (roczną) – nie dotyczy wychowania fizycznego.
2. Wszystkie prace wykonywane w trakcie zajęć (na których uczeń był obecny) muszą być oddane i ocenione – dotyczy techniki i informatyki.
3. Waga ocen z kartkówek lub sprawdzianów (sportowych w przypadku wychowania fizycznego) musi być, co najmniej, takiej wartości na jaką ocenę uczeń chce poprawić. Nauczyciel może zgodzić się na poprawę tej średniej.
4. Waga ocen z przedmiotu musi być, co najmniej, takiej wartości na jaką ocenę uczeń chce poprawić. Nauczyciel może zgodzić się na poprawę tej średniej.
5. Nauczyciel może zadać dodatkową pracę domową (z wyjątkiem wychowania fizycznego) – o zakresie treści i formie decyduje nauczyciel. W przypadku techniki i informatyki praca powinna mieć formę zadań praktycznych.
6. Aby ocena mogła być podwyższona w przypadku: języka polskiego, języka angielskiego, przyrody, historii i matematyki muszą być spełnione:
- punkt 1
- i punkt 3 lub 4.
7. Aby ocena mogła być podwyższona w przypadku wychowania fizycznego musi być spełniony punkt 3.
8. Aby ocena mogła być podwyższona w przypadku: techniki i informatyki muszą być spełnione:
- punkt 2
- punkt 1 lub 4.

WARUNKI POPRAWY OCENY Z MUZYKI.


1. Wszystkie prace klasowe muszą być poprawione co najmniej na ocenę dostateczną.
2. Poprawa oceny ma formę pracy praktycznej:
- zagranie na instrumencie melodii poznanej w trakcie roku szkolnego,
- zaśpiewanie piosenki poznanej na lekcjach lub na kółku muzycznym,
- zatańczenie układu ruchowego lub ilustracji do piosenki, poznanej na lekcjach lub kółku muzycznym. W szczególnych przypadkach możliwe jest zaprezentowanie własnego układu ruchowego,
- prezentacja w formie ustnej lub pisemnej własnej rozprawki na temat ulubionej muzyki lub zespołu muzycznego,
- przyniesienie pracy opisowo – plastycznej jako impresji na temat wysłuchanego, konkretnego przykładu muzycznego.
3. Nauczyciel może zadać dodatkową pracę domową – o zakresie treści i formie decyduje nauczyciel.

WARUNKI POPRAWY OCENY Z PLASTYKI.


1. Niezaliczone prace klasowe muszą być poprawione.
2. Uczniowie klas 1 – 3 i 4 – 6 wykonują samodzielnie w domu pracę plastyczną, przestrzenną (dowolną techniką) oraz pracę na płaszczyźnie. Temat prac musi być ustalony z nauczycielem.
3. Uczniowie klas 4 – 6 zaliczają ustnie (wybrany przez siebie temat) z historii sztuki – na podstawie podręcznika.
4. Inna propozycja dla uczniów klas 4 – 6: tworzą pracę koncepcyjną w oparciu o własny pomysł, teorię.
5. Aktywne uczestnictwo w kole plastycznym może wpłynąć na podwyższenie oceny.

JAK ORGANIZUJEMY EGZAMINY POPRAWKOWE I EGZAMINY KLASYFIKACYJNE ?

• Jeżeli uczeń opuścił więcej niż 50% obowiązującej ilość godzin z danego przedmiotu, dyrektor szkoły powołuje komisję w składzie : dyrektor szkoły lub wicedyrektor szkoły, nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne jako egzaminujący i nauczyciel prowadzący pokrewne zajęcia edukacyjne jako członek komisji.
• Z przeprowadzonego egzaminu klasyfikacyjnego sporządza się protokół zawierający: skład komisji, termin, egzaminu, pytania egzaminacyjne, wynik egzaminacyjny, oceny ustalone przez komisję. Do protokołu załącza się pisemne prace ucznia i zwięzłą informację o ustnych odpowiedziach ucznia .
• Egzamin klasyfikacyjny przeprowadza się nie później niż w dniu poprzedzającym dzień zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Termin egzaminu klasyfikacyjnego uzgadnia się z uczniem i jego rodzicami (prawnymi opiekunami).
• Począwszy od klasy IV uczeń, który w wyniku klasyfikacji otrzymał ocenę niedostateczną z jednych zajęć edukacyjnych może zdawać egzamin poprawkowy. W wyjątkowych przypadkach rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch zajęć edukacyjnych. Egzamin poprawkowy składa się z części pisemnej i ustnej, z wyjątkiem egzaminu z plastyki, muzyki, informatyki (techniki) oraz wychowania fizycznego , z których egzamin powinien mieć formę ćwiczeń praktycznych.
• Termin egzaminu poprawkowego wyznacza dyrektor szkoły na wniosek rodziców w ostatnim tygodniu ferii letnich. O terminie egzaminu poprawkowego informuje pisemnie rodziców ucznia.
• Uczeń otrzymuje od nauczyciela na zakończenie roku szkolnego zestaw zadań wyrównawczych obejmujących zakres wiadomości i umiejętności przewidzianych dla danej klasy.
• Egzamin poprawkowy przeprowadza komisja powołana przez dyrektora szkoły w skład komisji wchodzą:
• dyrektor szkoły lub wicedyrektor jako przewodniczący komisji,
• nauczyciel prowadzący dane zajęcia edukacyjne – jako egzaminujący,
• nauczyciel prowadzący takie same lub pokrewne zajęcia edukacyjne.
• W sytuacji, gdy uczeń kwestionuje ocenę klasyfikacyjną śródroczną - nie wyznacza się egzaminu poprawkowego.
• Uczeń, który przystąpił do egzaminu poprawkowego i nie zdał go z jednych zajęć edukacyjnych może być po uzyskaniu pozytywnej opinii rady pedagogicznej promowany do klasy programowo wyżej. Działania takie można podjąć jeden raz w cyklu kształcenia, za wyjątkiem klasy programowo najwyższej.

NASZE WYMAGANIA EDUKACYJNE NA DANY STOPIEŃ


Wymagania wykraczające (W) na ocenę celującą :
Uczeń posiada wiadomości i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania, potrafi stosować wiadomości w sytuacjach nietypowych ( problemowych), proponuje rozwiązania nietypowe , osiąga sukcesy w konkursach i olimpiadach przedmiotowych, zawodach sportowych szczebla wyższego niż szkolny.
Wymagania dopełniające (D) na ocenę bardzo dobrą :
Uczeń opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania przedmiotu w danej klasie, sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania problemów i zadań, wykazuje dużą samodzielność i potrafi bez pomocy nauczyciela korzystać z różnych źródeł wiedzy.
Wymagania rozszerzające (R) na ocenę dobrą :
Uczeń opanował w dużym zakresie wiadomości i umiejętności określone programem,
poprawnie stosuje wiadomości i umiejętności do samodzielnego rozwiązywania typowych zadań lub problemów, potrafi korzystać z różnych źródeł wiedzy.
Wymagania podstawowe (P) na ocenę dostateczną :
Uczeń opanował w podstawowym zakresie te wiadomości i umiejętności określone programem nauczania, które są konieczne do dalszego kształcenia rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne o średnim stopniu trudności, rozwiązuje zadania często powtarzające się w programie nauczania.
Wymagania konieczne (K) na ocenę dopuszczającą :
Uczeń ma braki w opanowaniu wiadomości i umiejętności określonych programem, ale braki te nie przekreślają możliwości dalszego kształcenia, rozwiązuje z pomocą nauczyciela typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o niewielkim stopniu trudności.
Ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który: nie opanował tych wiadomości i umiejętności określonych programem, które są konieczne do dalszego kształcenia, nie potrafi rozwiązywać zadań teoretycznych lub praktycznych o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela.
Przy ustalaniu oceny z wychowania fizycznego, muzyki i plastyki należy w szczególności brać pod uwagę wysiłek wkładany przez ucznia w wywiązywaniu się z obowiązków wynikających ze specyfiki tych przedmiotów.
Na podstawie przytoczonych kryteriów nauczyciele ustalają kryteria oceny z przydzielonych w danym roku szkolnym zajęć edukacyjnych dla danej klasy. Ustalone przez nauczyciela kryteria ocen nauczyciel przedstawia za pomocą wychowawcy rodzicom na pierwszym spotkaniu w nowym roku szkolnym oraz wywiesza w przydzielonej klasie.

JAK OCENIAMY ZACHOWANIE ?


OCENA ZACHOWANIA POWINNA UWZGLĘDNIAĆ :
• wywiązywanie się z obowiązków szkolnych,
• postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej,
• dbałość o honor i tradycje szkoły,
• dbałość o piękno mowy ojczystej,
• dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób,
• godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią,
• okazywanie szacunku innym osobom.


Ocenę zachowania śródroczną i końcową, począwszy od klasy czwartej szkoły podstawowej, ustala się według następującej skali :
• wzorowe
• bardzo dobre
• dobre
• poprawne
• nieodpowiednie
• naganne.


OCENA ZACHOWANIA NIE MOŻE MIEĆ WPŁYWU NA:
• oceny z zajęć edukacyjnych.

OCENA ZACHOWANIA MA WPŁYW NA:

• promocję do klasy programowo wyższej lub ukończenie szkoły:
• jeżeli uczniowi po raz drugi z rzędu w szkole ustalono naganną roczna ocenę klasyfikacyjną zachowania rada pedagogiczna może podjąć uchwałę o niepromowaniu ucznia lub nieukończeniu szkoły przez ucznia,
• jeżeli uczniowi po raz trzeci z rzędu w szkole ustalono naganną roczna ocenę klasyfikacyjną zachowania uczeń nie otrzymuje promocji do klasy programowo wyższej, a uczeń klasy programowo najwyższej nie kończy szkoły.

OCENA ZACHOWANIA JEST :
• wystawiana na podstawie prowadzonej przez wychowawcę obserwacji, której efekty odnotowywane są w miesięcznych / załącznik 1/ i semestralnych kartach obserwacji / załącznik 2 /,
• nauczyciele swoje uwagi dotyczące uczniów wpisują do klasowych zeszytów obserwacji uczniów,
• ocena roczna zachowania jest wynikiem prowadzonej obserwacji w ciągu dwóch semestrów,
• w przypadku szczególnie rażących przypadków naruszenia norm współżycia wychowawca może obniżyć uczniowi ocen zachowania lub podwyższyć w przypadku szczególnie pozytywnych oddziaływań,
• ocenę zachowania wystawia wychowawca klasy po uwzględnieniu:
- samooceny ucznia,
- opinii klasy,
- opinii wszystkich nauczycieli,
- opinii pracowników szkoły.

STOSOWANA BĘDZIE NASTĘPUJĄCA SKALA OCENIANIA ZACHOWANIA UCZNIÓW:
Uczeń może otrzymać maksymalnie 10 pkt. za każde z podanych niżej kryteriów wyszczególnionych w miesięcznych kartach obserwacji:
• wywiązywanie się z obowiązków szkolnych (wpisy do zeszytu uwag, godziny usprawiedliwione i nieusprawiedliwione ( za każde 3 godziny nieusprawiedliwione odejmuje się 1 pkt. ) , nie spóźnia się na zajęci; uczy się systematycznie i nie zaniedbuje obowiązków ucznia),
• postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej (aktywnie uczestniczy w życiu klasy, szkoły, środowiska ; bezinteresownie pomaga w organizowaniu życia szkolnego; potrafi zdobyć zaufanie nauczycieli i kolegów; przestrzega statutu i regulaminów szkolnych),
• dbałość o honor i tradycje szkoły (godnie reprezentuje szkolę na zewnątrz: konkursy, zawody, poczet sztandarowy, udział w imprezach; nosi strój galowy podczas uroczystości szkolnych),

• dbałość o piękno mowy ojczystej (dba o kulturę i czystość języka ) ,
• dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób (dba o mienie szkoły, kolegów i własne; przeciwdziała przemocy, wandalizmowi, braku kultury i nałogom; nie ma do czynienia z nałogami),
• godne i kulturalne zachowanie w szkole i poza nią (w różnych sytuacjach - w szkole i poza nią- reprezentuje wysoką kulturę i zachowuje się nienagannie ),
• okazywanie szacunku innym osobom (jest koleżeński, chętnie pomaga innym; jest tolerancyjny dla poglądów innych niż własne; dba o mienie szkoły, kolegów i własne) .
W przypadku rubryki „ Dbałość o honor i tradycje szkoły ” uczniowie uczestniczący pełniący stałe funkcje w szkole lub klasie otrzymują w danym miesiącu 5 pkt.
Ilość punktów w danym miesiącu ustala wychowawca klasy po zasięgnięciu opinii: klasy, wszystkich nauczycieli, pracowników szkoły. Ilość punktów odnotowuje wychowawca w prowadzonych miesięcznych kartach oceny zachowania uczniów stanowiących załącznik 1
Ocena zachowania śródroczna i roczna ustalana jest w oparciu o otrzymane przez ucznia punkty w danych miesiącach. Ilość punktów w danym miesiącu odnotowuje wychowawca w prowadzonych semestralnych kartach oceny zachowania uczniów stanowiących załącznik 2.


Ocena zachowania semestralna i roczna:
• wzorowe: 318 – 350 pkt.
• bardzo dobre: 317 – 263 pkt.
• dobre: 185 – 262 pkt.
• poprawne: 123 – 184 pkt.
• nieodpowiednie: 53 – 122 kt.
• naganne : 0 – 52 pkt.

Załącznik 1
ZESTAWIENIE ZACHOWANIA UCZNIÓW KL. .........W MIESIĄCU ...........................

Lp Imię i nazwisko Kryteria punktacji, punkty ( za każde kryterium maksymalnie 10 pkt.)

Razem

w
miesiącu


Stosunek do

obowiązków szkolnych

Postępowanie zgodne
z dobrem społeczności szkolnej
Dbałość
o honor
i tradycje szkoły
Dbałość
o piękno mowy ojczystej
Dbałość o bezpieczeństwo
i zdrowie własne oraz innych osób
Godne
i kulturalne zachowanie w szkole
i poza nią
Okazywanie szacunku innym osobom
1                  
2                  
3                  
4                  
5                  
6                  
7                  
8                  


Załącznik 2

ZESTAWIENIE ZACHOWANIA UCZNIÓW KL. .....W SEMESTRZE ….. .

Lp

Imię
i nazwisko

Ilość punktów w poszczególnych miesiącach

Razem
w
semestrze
Ocena w semestrze
miesiącach              
1                
2                
3                
4                
5                
6                
7                



Ocena zachowania semestralna i roczna:
• wzorowe: 318 – 350 pkt.
• bardzo dobre: 317 – 263 pkt.
• dobre: 185 – 262 pkt.
• poprawne: 123 – 184 pkt.
• nieodpowiednie: 53 – 122 pkt.
• naganne : 0 – 52 pkt.

 

JAK ORGANIZUJEMY SPRAWDZIAN
KOMPETENCJI UCZNIA KLASY VI ?

1. Uczeń kończy szkołę podstawową, jeżeli na zakończenie klasy VI uzyskał oceny klasyfikacyjne wyższe od oceny niedostatecznej oraz przystąpił do sprawdzianu opanowania umiejętności określonych w standardach wymagań ustalonych odrębnymi przepisami.
2. Sprawdzian ma charakter powszechny i obowiązkowy.
3. Komisja okręgowa opracowuje informator zawierający szczegółowy opis wymagań, kryteriów oceniania i form przeprowadzania sprawdzianu. Informator jest ogłaszany nie później niż do dnia 1 września roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym jest przeprowadzany sprawdzian.
4. Sprawdzian przeprowadza się w kwietniu, w terminie określonym przez komisję okręgową.
5. Sprawdzian organizuje zespół egzaminacyjny powołany przez dyrektora komisji okręgowej. Komisja okręgowa przygotowuje arkusze do sprawdzianu.
6. Uczniowie z potwierdzonymi dysfunkcjami mają prawo przystąpić do sprawdzianu w formie dostosowanej do ich dysfunkcji.
7. Uczeń, który nie przystąpił do sprawdzianu w wyznaczonym terminie albo przerwał sprawdzian, przystępuje do niego w dodatkowym terminie, określonym przez dyrektora komisji okręgowej.
8. Uczeń, który z przyczyn losowych nie przystąpił do sprawdzianu w dodatkowym terminie albo przerwał sprawdzian, przystępuje do niego w kolejnym terminie wyznaczonym przez dyrektora komisji okręgowej.
9. Uczeń, który nie przystąpił do sprawdzianu w terminie do 20 sierpnia danego roku, powtarza ostatnią klasę szkoły podstawowej oraz przystępuje do sprawdzianu w następnym roku.
10. Wyniki sprawdzianu ustala powołany przez dyrektora komisji okręgowej zespół egzaminatorów wpisany do ewidencji. Wynik sprawdzianu ustalony przez zespół egzaminatorów jest ostateczny.
11. Wynik sprawdzianu nie wpływa na ukończenie szkoły
12. Wyniku sprawdzianu nie odnotowuje się na świadectwie ukończenia szkoły.
13. Uczniowie otrzymują od dyrektora szkoły zaświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu.
14. Protokoły przebiegu sprawdzianu oraz pozostałą dokumentację przechowuje się według zasad określonych odrębnymi przepisami.
15. Komisja okręgowa zapewnia prawidłowe warunki i nadzoruje przebieg sprawdzianu.
16. Uczeń może w terminie 2 dni od daty sprawdzianu zgłosić zastrzeżenia do dyrektora komisji okręgowej, jeżeli uzna, że w trakcie sprawdzianu zostały naruszone przepisy jego przeprowadzenia. Dyrektor komisji okręgowej rozpatruje zgłoszone zastrzeżenie w terminie 7 dni od jego otrzymania. Rozstrzygnięcie dyrektora komisji okręgowej jest ostateczne.

EWALUACJA SZKOLNEGO SYSTEMU OCENIANIA


CELE EWALUACJI :
• weryfikacja przyjętego wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
TERMINY :
• w pierwszym roku w zależności od potrzeb,
• po pierwszym roku działania systemu,
• po drugim roku działania systemu,
• na koniec cyklu w stosunku do całej grupy, która przeszła trzyletni cykl kształcenia.


SPOSÓB REALIZACJI :
• nauczyciele gromadzą informacje dotyczące realizacji systemu,
• opracowują narzędzia do badania ewaluacji / ankiety, wywiady, rozmowy /,
• korygowanie niedociągnięć ujawnionych w procesie szkolnego systemu oceniania,
• zmiany w wewnątrzszkolnym systemie oceniania,
• dalsze monitorowanie.
Zatwierdzony po wprowadzeniu zmian przez Radę Pedagogiczną Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie dnia 9 marca 2015 r.


Zaopiniowany pozytywnie przez Radę Rodziców Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie.
Przewodniczący:

 

Zaopiniowany pozytywnie przez Samorząd Szkolny przy Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie.


Opiekun:                                                                                                                          Przewodniczący:

 

 
Wewnatrzszklne zasady oceniania.rtf

Opublikowane przez: Administrator PBIP | Data wprowadzenia: 2015-03-12 09:03:18 | Data modyfikacji: 2015-03-12 11:41:30.
Data wprowadzenia: 2015-03-12 09:03:18
Data modyfikacji: 2015-03-12 11:41:30
Opublikowane przez: Administrator PBIP
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie
ul. Krojczyn 17
87-610 Krojczyn
Dyrektor Szkoły
Elżbieta Zalewska
Kontakt:
Tel: (+48 54) 254-17-04
Fax: (+48 54) 254-17-04
e-mail: spkrojczyn@op.pl