kontrast
A+ A-
Strona Szkoły Podstawowej w Krojczynie: www.dobrzyn.pl
 > Program profilaktyki

Program profilaktyki

Program profilaktyki 2015

 

Program Profilaktyki
w Szkole Podstawowej
im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie.

 

 


Krojczyn, 2015 r.


                                                                                                                                            „Mój rozwój jest wielką przygodą

                                                                                                                     i najlepiej ją przeżyć w poczuciu bezpieczeństwa, o

becności bliskich, w pełni zdrowia

i wolności od środków psychoaktywnych.”


                                                                                  Podstawa prawna:


• Konstytucja Rzeczpospolitej art. 72.
• Konwencja o Prawach Dziecka art. 3,19 i 33.
• Ustawa o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. z późniejszymi zmianami (tekst jednolity Dz.U. Nr 256 z 2004 r., poz. 2572; obowiązuje od 17 grudnia 2004 r.).
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. Nr 51 poz. 458,)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji 19 czerwca 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół oraz zmieniające z dnia 31 stycznia 2002 r ( Dz.U. Nr l0 poz 96).

• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartościach rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (Dz.U. Nr 17 poz. 78 z póź. zm. ).
• Program ochronny zdrowia psychicznego.
• Krajowy program zapobiegania zakażeniom HIV.
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
• Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi, z dn. 26.10.1982r.
• Ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii
• Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, z dn. 9.11.1995r.
• Rozporządzenie MEN z 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz. U. poz. 977)
• Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz. U. poz. 1113),
• Ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie z dnia 29 lipca 2005 r. (Dz.U. Nr 180, poz. 1493).
• Rozporządzenie MEN z 18 sierpnia 2015 r. w sprawie zakresu i form prowadzenia w szkołach i placówkach systemu oświaty działalności wychowawczej, edukacyjnej, informacyjnej i profilaktycznej w celu przeciwdziałania narkomanii

Szkolny Program Profilaktyki obejmuje działania zintegrowane i spójne z:

• Programem Wychowawczym Szkoły
• Statutem Szkoły
• Szkolnym zestawem programów nauczania
• Wewnątrzszkolnymi Zasadami Oceniania
• Planami Pracy Wychowawców Klas
Profilaktyka szkolna obejmuje działania zmierzające do ochrony uczniów przed wpływem czynników destrukcyjnych, zakłócających prawidłowy rozwój oraz udzielenia wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych. Działania profilaktyczne wynikają z systematycznego rozpoznawania i diagnozowania zagrożeń. Prowadzą do ograniczenia i eliminowania zachowań ryzykownych młodzieży, wzmocnienia czynników chroniących przed zagrożeniami, kształtowania prawidłowych relacji międzyludzkich, budzenia aspiracji życiowych i przeciwdziałania bierności społecznej oraz kształtowania krytycznego myślenia i wspomagania uczniów w konstruktywnym podejmowaniu decyzji w sytuacjach trudnych, zagrażających prawidłowemu rozwojowi i zdrowemu życiu.
Szkolny Program Profilaktyki dostosowany jest do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska wychowawczego szkoły.
W związku z powyższym szkoła prowadzi systematyczną działalność edukacyjną, wychowawczą, informacyjną i profilaktyczną wśród uczniów, ich rodziców oraz nauczycieli i innych pracowników szkoły w celu przeciwdziałania zachowaniom problemowym, w tym uzależnieniom. Działania szkoły zapewniają wychowankom bezpieczeństwo fizyczne i psychiczne, a relacje między wszystkimi członkami społeczności szkolnej są oparte na wzajemnym szacunku i zaufaniu. Na bieżąco analizuje się podejmowane działania, które mają na celu eliminowanie zagrożeń, zachowań problemowych oraz wzmacnianie właściwych postaw.
Szczegółowe zasady działalności edukacyjnej, wychowawczej, informacyjnej i profilaktycznej szkoły zawarte są w załączniku nr 1.
Program skierowany jest do:
- uczniów,
- rodziców/opiekunów prawnych,
- nauczycieli – pracowników obsługi.
W działania profilaktyczne włącza się każdy nauczyciel, inni pracownicy szkoły oraz rodzice i specjaliści z instytucji pozaszkolnych.

 

 

Cele pracy profilaktycznej

Cel główny:

Wszechstronny rozwój każdego ucznia oraz wyposażenie go w odpowiednią wiedzę i umiejętności w zakresie radzenia sobie z zagrożeniami współczesnego świata.


Cele szczegółowe:

A. Kreowanie pozytywnego klimatu społecznego w szkole - zapewnienie bezpieczeństwa członkom społeczności szkolnej, budowanie pozytywnych relacji z rówieśnikami i osobami dorosłymi:
• stworzenie bezpiecznych warunków w szkole;
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania i właściwego wyrażania emocji;
• uczenie tolerancji i szacunku dla drugiego człowieka;
• rozwijanie umiejętności kluczowych sprzyjających integracji grupy, komunikowania się i wspólnego, konstruktywnego rozwiązywania sytuacji konfliktowych;
• modelowanie postaw prospołecznych i empatycznych wśród uczniów, wrażliwości na drugiego człowieka i solidarności z nim;
• uczenie odpowiedzialności za swoje słowa, postępowanie i decyzje;
• rozwijanie solidarności grupy i współodpowiedzialności za postępowanie innych;


B. Ochrona i promocja zdrowego stylu życia, budzenie odpowiedzialności za zdrowie własne i innych:
• motywowanie uczniów do dbałości o higienę osobistą;
• promowanie wzorców zdrowego stylu życia (zdrowe odżywianie się, aktywność ruchowa, wolność od nałogów);
• wdrażanie do aktywnego spędzania wolnego czasu; wskazywanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego;
• kształtowanie świadomości na temat zmian zachodzących w procesie dojrzewania;
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych stanów emocjonalnych i właściwego ich wyrażania;
• wskazanie sposobów radzenia sobie z napięciem emocjonalnym;

C. Przeciwdziałanie agresji i przemocy, w tym agresji w przestrzeni cyfrowej - aktywizacja społeczności szkolnej i jej środowiska w zakresie reagowania na przejawy nieodpowiedniego zachowania:
• kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych i cudzych stanów emocjonalnych i odpowiedniego reagowania na nie;
• budzenie poczucia własnej wartości;
• eliminowanie zachowań agresywnych – m.in. przez kierowanie agresji na inne obszary aktywności;
• doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się;
• kształtowanie umiejętności nieraniącego krytykowania i umiejętności przyjmowania krytyki;
• rozwijanie umiejętności twórczego rozwiązywania problemów i kreatywności w myśleniu;
• ćwiczenie umiejętności rozwiązywania konfliktów;
• kształtowanie postawy zrozumienia i otwartości;
• kształtowanie odpowiedzialności za podejmowane zachowania i postawy;
• wdrażanie do odpowiedzialnego funkcjonowania w przestrzeni cyfrowej i korzystania z mediów;
• modelowanie krytycznej postawy wobec mediów, dystansu oraz umiejętności selekcji programów, audycji i gier;
• kształtowanie postawy twórczej aktywności, niezależnej od mediów i wpływu grupy rówieśniczej.

D. Przeciwdziałanie uzależnieniom - przygotowanie uczniów do życia w świecie dorosłych przez ukazywanie różnych aspektów życia społecznego wraz z jego zagrożeniami:

• budzenie świadomości przyczyn sięgania po substancje uzależniające;
• uświadamianie skutków eksperymentowania ze środkami psychoaktywnymi;
• informowanie o możliwościach radzenia sobie z problemem uzależnienia;
• uczenie sztuki odmawiania i niepoddawania się presji grupy;
• kształtowanie umiejętności dokonywania właściwych wyborów i przyjmowania odpowiedzialności za własne decyzje;
• pielęgnowanie klimatu zaufania do dorosłych z najbliższego otoczenia oraz dystansu do nieznajomych;
• wskazywanie wzorców i autorytetów;
• wskazywanie sposobów radzenia sobie z własnymi problemami, min. przez szukanie pomocy u osób zaufanych i specjalistów;
• kształtowanie nawyków aktywnego spędzania wolnego czasu, wskazywanie alternatywy dla nudy;
• wdrażanie do bezpiecznego korzystania z technologii informacyjnej, w tym rozpoznawania i przeciwdziałania cyberprzemocy;
• kształtowanie odporności na manipulację – podkreślanie mocnych stron dziecka i jego indywidualności.

Zadania szkoły:

1. Systematyczne rozpoznawanie zagrożeń istniejących w szkole i środowisku ucznia.

2. Eliminowanie lub zmniejszenie zachowań ryzykownych występujących wśród uczniów.
3. Dostosowanie oferty edukacyjnej szkoły do potrzeb prowadzonej pracy profilaktycznej.
4. Zaangażowanie rodziców do współpracy przy realizacji działań profilaktyczno-wychowawczych.
5. Współpraca z instytucjami wspierającymi szkołę i rodzinę w realizacji zadań profilaktycznych i wychowawczych.
6. Kreowanie pozytywnego klimatu społecznego w szkole - zapewnienie bezpieczeństwa członkom społeczności szkolnej.
7. Ochrona i promocja zdrowego stylu życia.
8. Przeciwdziałanie uzależnieniom.
9. Przeciwdziałanie agresji i przemocy, w tym agresji w przestrzeni cyfrowej.
10. Indywidualizacja pracy dydaktyczno-wychowawczej z uczniem.
11. Szkolenie pracowników w zakresie profilaktyki.

12. Opracowanie szczegółowego planu działań profilaktycznych prowadzonych w szkole


Szkolny Program Profilaktyki realizowany jest w ramach:
• zajęć edukacyjnych z zakresu kształcenia ogólnego,
• zajęć wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych przez wychowawców, nauczycieli, pedagoga,
• zajęć prowadzonych w ramach realizacji art. 42 KN,
• zajęć prowadzonych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
• działań na terenie szkoły prowadzonych przez specjalistów i placówki współpracujące ze szkołą,
• warsztatów profilaktycznych,
• wycieczek i imprez okolicznościowych,
• zajęć dodatkowych, w tym sportowych,
• konkursów plastycznych, muzycznych, literackich, apeli, spektakli itp.,
• spotkań z trenerami, terapeutami.
Działalność, o której mowa, może odbywać się w oddziale, grupie oddziałowej, międzyoddziałowej lub międzyklasowej z udziałem całej społeczności szkolnej, a także w trakcie bieżącej pracy z uczniem.
Proponowane metody i formy pracy:
- pogadanka, dyskusja, prelekcja, wykład, - warsztaty, trening umiejętności, - debata, - indywidualna rozmowa, - projekt, - szkolenie, - konkurs, - filmy i multimedialne programy edukacyjne, - wycieczki interaktywne, - spektakle teatralne, spoty, kampanie społeczne, akcje profilaktyczne, happeningi, - pikniki edukacyjne ankiety metody aktywizujące: drama, gazetka, plakat , prezentacje, konkursy, gry dydaktyczne itp.
Formy pracy : zbiorowa, grupowa, indywidualna.


Spodziewane efekty
Zbudowanie wizerunku szkoły bezpiecznej, przyjaznej każdemu uczniowi.
1. Uczniowie potrafią dbać o własne zdrowie i bezpieczeństwo.
2. Nie podejmują ryzykownych zachowań.
3. Uczniowie zgodnie współdziałają w grupie rówieśniczej.
4. Nawiązują prawidłowe relacje z rówieśnikami i dorosłymi.
5. Stosują się do norm i zasad obowiązujących w szkole, w domu, w społeczeństwie.
6. Potrafią komunikować się z otoczeniem, sygnalizować swoje potrzeby.
7. Znają konsekwencje zażywania środków psychoaktywnych, palenia tytoniu, spożywania alkoholu, zażywania narkotyków i wpływu środków psychoaktywnych na ich zdrowie.
8. Uczniowie potrafią podejmować świadome decyzje w sytuacjach ryzykownych.
9. Uczniowie potrafią prawidłowo „funkcjonować” w przestrzeni medialnej.
10. Uczniowie radzą sobie w sytuacjach trudnych, wiedzą do kogo zwrócić się o pomoc.
11. Rodzice są zaangażowani w rozwój swojego dziecka oraz życie klasy i szkoły.
12. Nauczyciele wyposażeni są w wiadomości i umiejętności niezbędne w pracy wychowawczo-profilaktycznej.
Diagnoza:
Na diagnozę środowiska szkolnego składają się:
• obserwacja uczniów,
• analiza frekwencji uczniów i uwag dotyczących zachowania (dziennik lekcyjny),
• analiza przeprowadzonych ankiet wśród nauczycieli, uczniów, rodziców,
• wywiady z nauczycielami, uczniami i rodzicami,
• analiza sytuacji wychowawczej w klasach,
• analiza dokumentacji szkolnej (dokumentacja wychowawców klas, dokumentacja pedagoga szkolnego).
Opracowanie SPP było poprzedzone diagnozą - rozpoznaniem obecnego stanu rozwoju uczniów, ich potrzeb oraz określeniu zagrożeń dla prawidłowego funkcjonowania. Przeprowadzona analiza wskazuje na istnienie zachowań ryzykownych wśród uczniów oraz czynników ryzyka, które wymagają podjęcia działań profilaktycznych i korygujących.

Zachowania ryzykowne występujące wśród uczniów:
- brak zainteresowania nauką, niskie potrzeby edukacyjne,
- niepowodzenia w nauce,
- niski poziom kultury osobistej, używanie nieprzyzwoitych słów,
- brak dyscypliny wśród grupy uczniów,
- trudności w radzeniu sobie z napięciem emocjonalnym, napotykanymi problemami,
- brak umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów,
- brak odpowiedzialności za podejmowane działania i decyzje,
- trudności z prawidłowym organizowaniem wolnego czasu,
- promowanie „życia” w przestrzeni cyfrowej,
- zaburzona samoocena,
- alienacja i izolacja.

Czynniki ryzyka występujące w środowisku szkoły:
-bezrobocie,
- skrajna nędza,
- niezaradność życiowa,
- brak pozytywnych wzorców, autorytetów,
- wzorce zachowania kreowane przez współczesne media,
- niewłaściwe postawy rodzicielskie
niezaspakajanie podstawowych potrzeb psychicznych przez rodziców - miłości i bezpieczeństwa, bliskości, ważności, akceptacji,
- przyzwolenie ze strony dorosłych na stosowanie przez starsze dzieci używek na imprezach rodzinnych, spotkaniach koleżeńskich
- słaba więź dzieci z rodzicami,
- zaniedbania wychowawcze, - konflikty rodzinne,
- negatywne wzorce postępowania w środowisku (alkohol i przemoc w domu),
- dostępność alkoholu, papierosów i narkotyków.
Zasoby szkoły do prowadzenia profilaktyki:
- wykwalifikowana i zintegrowana kadra pedagogiczna
- funkcjonowanie zespołów nauczycielskich
- powołanie zespołu nauczycieli zajmujących się zagadnieniami profilaktyki,
- pedagog szkolny - Rada Rodziców,
- przeszkoleni realizatorzy,
- baza szkolna,
- zasoby biblioteki, zasoby pedagoga.


Zasoby środowiska:
- Urząd Miasta i Gminy w Dobrzyniu nad Wisłą,
- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lipnie,
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Dobrzyniu nad Wisłą,
- Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Dobrzyniu nad Wisłą,
- Zespół Interdyscyplinarny ds. przemocy w rodzinie,
- Posterunek Policji w Dobrzyniu nad Wisłą,
- Komenda Powiatowa Policji w Lipnie. - Zespół Opieki Zdrowotnej w Grochowalsku,
- Straż Pożarna w Krojczynie,
- Straż Pożarna w Lipnie.
Realizacja programu zakłada:
- pełne włączenie się w działania wychowawcze i profilaktyczne nauczycieli, wychowawców, pracowników obsługi, rodziców i instytucji, aby prawidłowo zdiagnozować problemy młodzieży i prowadzić profesjonalne działania wychowawczo – profilaktyczne.
- ustalenie jasnych i jednolitych działań profilaktycznych ukierunkowanych na uczniów;
- umożliwienie wczesnego rozpoznawania, diagnozowania zagrożeń oraz rozwijanie strategii przeciwdziałania im;
- stwarzanie warunków, w których uczniowie mają dostęp do przyjaznych i bezpiecznych grup rówieśniczych;
- dostarczanie rodzicom i uczniom wiedzy na temat zagrożeń oraz sposobów przeciwdziałania im;
- kształtowanie pozytywnych postaw moralnych, społecznych i obywatelskich;
- kreowanie bezpiecznego, przyjaznego klimatu w szkole przez wszystkich pracowników szkoły oraz warunków do zdrowego stylu życia (uprawianie turystyki, sportu i rekreacji);
- budowanie atmosfery wzajemnego zaufania i adekwatnego poczucia własnej wartości u każdego ucznia;
- zapewnienie uczniom dostępu do programów edukacyjnych i profilaktycznych, promujących wartościowy i zdrowy styl życia oraz uczących umiejętności potrzebnych do życia bez alkoholu, papierosów i narkotyków.
Rodzice w ramach pracy profilaktycznej:
- doskonalą swoje umiejętności wychowawcze;
- uczestniczą w warsztatach, prelekcjach, pogadankach, konsultacjach organizowanych przez szkołę i instytucje wspierające szkołę i rodzinę;
- współpracują z dyrektorem szkoły, wychowawcą, pedagogiem;
- dostrzegają trudności dziecka, podejmują działania na rzecz poprawy jego sytuacji;
- otrzymują wsparcie w trudnych sytuacjach związanych z rozwojem dzieci i sytuacją rodzinną;
- angażują się w życie klasy i szkoły, dzielą się własnymi opiniami nt. profilaktyki, pomysłami odnośnie poprawy sytuacji wychowawczej w szkole i środowisku.

Nauczyciele w ramach pracy profilaktycznej:
- podnoszą swoją wiedzę i doskonalą kompetencje wychowawcze, profilaktyczne poprzez udział w szkoleniach Rady Pedagogicznej, warsztatach i innych formach doskonalenia zawodowego – wewnętrznego i zewnętrznego;
- wspierają rodziców w wychowaniu dziecka, współpracują z nimi w ramach diagnozowania i rozwiązywania problemów dziecka;
- upowszechniają informacje o przyczynach, objawach i skutkach stosowania substancji psychoaktywnych przez młodych ludzi oraz możliwościach otrzymania wsparcia i pomocy w sytuacjach trudnych;
- integrują zespół uczniowski, dbają o kształtowanie właściwej komunikacji oraz pozytywną atmosferę,
- indywidualizują pracę dydaktyczno-wychowawczą odpowiednio do trudności i możliwości uczniów,
- podejmują konkretne działania mające na celu realizację zadań profilaktycznych i wychowawczych,
- zapewniają zainteresowanie, wsparcie i pomoc w trakcie bieżącej pracy z uczniem, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb, w tym udzielają pomocy w stanach kryzysu psychicznego;
- współpracują z innymi nauczycielami, pracownikami obsługi i pedagogiem szkolnym;
- współdziałają ze wszystkimi instytucjami wspomagającymi proces wychowania i profilaktyki;
- podejmują odpowiednie działania w ramach bieżącej interwencji w sytuacjach kryzysowych – zgodnie z Procedurami Postępowania;
- realizują zagadnienia zawarte w „Strategii działań wychowawczych, profilaktycznych i interwencyjnych” – załącznik nr 1 oraz „Systemie przeciwdziałania przemocy i agresji” – załącznik nr 2
- realizują programy profilaktyczne: „Cukierki” - załącznik nr 3, „Jak żyć z ludźmi” - załącznik nr 4, „Cyberprzemocy mówię Nie” – załącznik nr 5
Standardy etyczne i zawodowe przestrzegane w stosunku do uczestników:
 respektowanie podmiotowości uczestników programu;
 poszanowanie ich godności i indywidualności;
 ochrona prywatności i zapewnienie dyskrecji;
 uwzględnianie wieku i poziomu rozwoju uczestników;
 uwzględnianie ich systemu wartości i stopnia wrażliwości;
 nienaruszanie w stosowanych technikach terapeutycznych mechanizmów obronnych osobowości uczniów;
zatrudnienie, w razie potrzeby, realizatorów działań profilaktycznych, posiadających fachowe przygotowanie pedagogiczne.
Ewaluacja
Ewaluacja obejmować będzie realizację zakładanych celów profilaktyki i ich zakres (co ułatwiało, co utrudniało realizację). Będzie prowadzona na koniec roku szkolnego z wykorzystaniem:
- ankiet kierowanych do uczniów, rodziców związanych z zagadnieniami profilaktyki,
- obserwacji zachowań uczniów,
- analizy dokumentacji wychowawców klasowych oraz pedagoga szkolnego,
- rozmów z rodzicami, uczniami, nauczycielami, dyrekcją, pedagogiem.

Program Profilaktyki może być modyfikowany w zależności od potrzeb.

DO REALIZACJI PROGRAMU PROFILAKTYKI SZKOŁA WYKORZYSTUJE PROGRAMY PROFILAKTYCZNE:
- „Cukierki” – dla uczniów kl. I-III
- „Jak żyć z ludźmi”- dla uczniów kl. IV-VI
- „Bezpieczny Internet” - dla uczniów kl. I-VI

ZASOBY BIBLIOTEKI SZKOLNEJ:
Kasetv video:
- „ Asertywność, „ Przygnębienie i apatia”
Książki:
 B.G Paziowie – Szkoła która ochrania,
 R.Porman – Gry i zabawy przeciwko agresji,
 Hang , Szabel – Agresja w przedszkolu,
 I.Fleming - Teatr w szkole,
 I. Fechner-Sędzicka – Nauczyciele-rodzicom,

FILMOWY PAKIET EDUKACYJNY DOSTĘPNY U PEDAGOGA
1. Zrozumieć świat – film pt. „Przyjaciel”
2. Zagrożenia płynące z Internetu – film pt. „www.wsieci...”
3. Dziękuję, nie palę! – „Nikotyna – legalny narkotyk”
4. Problem ADHD (dla uczniów): Prawdziwe koleżeństwo – „Piotrek”
5. Problem ADHD (dla rodziców): Już z tobą nie wytrzymam - „ADHD. Zrozumcie mnie! ”
6. Sztuka wyboru: „Kręcę filmy a nie jointy…”
7. Sztuka wyboru: „Kręcę filmy a nie zadymy…”
8. „Agresja i przemoc”
9. „Nasza klasa”

PROPONOWANA TEMATYKA SPOTKAŃ Z RODZICAMI
Tematyka spotkania ( pedagogizacja rodziców ) Realizujący
1.W jaki sposób dziecko jest oceniane w szkole ? Nauczyciele, wychowawcy , pedagog, nauczyciel świetlicy szkolnej.
2.Rady i porady wychowawcy czwartoklasisty – trudny próg.
3.Wychowanie bez przemocy – wychowanie ze zrozumieniem.
4.Skuteczna komunikacja w rodzinie, czyli wzajemnie się rozumiemy.
5.Zasokajanie potrzeb emocjonalnych, emocjonalnych budowanie poczucia własnej wartości u dziecka.
6.Wpływ mediów na dziecko.
7.Aktywność nastolatka drogą do życia bez nałogów.
8.Sposoby obrony przed stresem, czyli dziwne zachowania dzieci.
9. Inne w zależności od potrzeb

Data zatwierdzenia przez:

Radę Pedagogiczną: 28.08.2015 r.

Radę Rodziców: 16.09.2015 r.

Samorząd Uczniowski:

„Strategii działań wychowawczych, profilaktycznych i interwencyjnych” – załącznik nr 1.docx

System przeciwdziałania przemocy i agresji - załącznik nr 2

Program profilaktyczny skierowany do uczniów klas I-III -załącznik nr 3

Program profilaktyczny „ Jak żyć z ludźmi „ ( klasy IV – VI ) , inne działania szkoły ( klasy I – VI )- załącznik nr 4

Program profilaktyczny „Cyberprzemocy mówię NIE”- załącznik nr 5

 
Szkolny program profilaktyczny 2015.doc

Opublikowane przez: Administrator PBIP | Data wprowadzenia: 2016-04-07 11:10:11 | Data modyfikacji: 2016-04-09 20:48:22.
Data wprowadzenia: 2016-04-07 11:10:11
Data modyfikacji: 2016-04-09 20:48:22
Opublikowane przez: Administrator PBIP
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie
ul. Krojczyn 17
87-610 Krojczyn
Dyrektor Szkoły
Elżbieta Zalewska
Kontakt:
Tel: (+48 54) 254-17-04
Fax: (+48 54) 254-17-04
e-mail: spkrojczyn@op.pl