kontrast
A+ A-
Strona Szkoły Podstawowej w Krojczynie: www.dobrzyn.pl
 > Regulamin w razie zaistnienia wypadku w szkole

Regulamin w razie zaistnienia wypadku w szkole

Regulamin w razie zaistnienia wypadku
w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie

 

Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sortu z 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach ( Dz. U. z 2003 r. nr 6 poz. 69 )


§1.


Pracownik szkoły lub placówki, który powziął wiadomość o wypadku, niezwłocznie zapewnia poszkodowanemu opiekę, w szczególności sprowadzając fachową pomoc medyczną, a w miarę możliwości udzielając poszkodowanemu pierwszej pomocy. O każdym wypadku zawiadamia się niezwłocznie:
1. rodziców (prawnych opiekunów) poszkodowanego;
2. dyrektora szkoły;
3. organ prowadzący szkołę lub placówkę;
4. pracownika służby bhp;
5. społecznego inspektora pracy;
6. radę rodziców.
O wypadku śmiertelnym, ciężkim i zbiorowym, zawiadamia się niezwłocznie prokuratora i kuratora oświaty. O wypadku, do którego doszło w wyniku zatrucia, zawiadamia się niezwłocznie inspektora sanitarnego.
Zawiadomień, o których mowa w ust. 3-5 dokonuje dyrektor szkoły bądź upoważniony przez niego pracownik szkoły.


§2.


Do czasu rozpoczęcia pracy przez zespół powypadkowy dyrektor szkoły zabez¬piecza miejsce wypadku w sposób wykluczający dopuszczenie osób niepo¬wołanych. Jeżeli czynności związanych z zabezpieczeniem miejsca wypadku nie może dokonać dyrektor szkoły, wykonuje je upoważniony przez niego pracownik szkoły.

§3.


Członków zespołu powypadkowego powołuje dyrektor. Zespół powypadkowy przeprowadza postępowanie powypadkowe i sporządza dokumen¬tację powypadkową, w tym protokół powypadkowy.
Wzór protokołu powypadkowego jest określony w załączniku nr l do niniejszego regulaminu.


W skład zespołu wchodzą:
    • pracownik służby bhp,
    • społeczny inspektor pracy.

Jeżeli z jakichkolwiek powodów nie jest możliwy udział w pracach zespołu jednej z osób, o której mowa powyżej dyrektor powołuje w jej miejsce innego pracownika szkoły lub pracownika przeszkolonego w zakresie bhp.
Jeżeli w składzie zespołu nie mogą uczestniczyć ani pracownik służby bhp, ani społeczny inspektor pracy, w skład zespołu wchodzą: dyrektor szkoły oraz pracownik szkoły przeszkolony w zakresie bhp.
W składzie zespołu może uczestniczyć przedstawiciel organu prowadzącego, kuratora oświaty lub rady rodziców.
Przewodniczącym zespołu jest pracownik służby bhp, a jeżeli nie ma go w składzie zespołu - społeczny inspektor pracy. Jeżeli w zespole nie uczestniczy pracownik służby bhp ani społeczny inspektor pracy, przewodniczącego zespołu spośród pracowników szkoły wyznacza dyrektor.
W sprawach spornych rozstrzygające jest stanowisko przewodniczącego zespołu. Członek zespołu, który nie zgadza się ze stanowiskiem prze¬wodniczącego, może złożyć zdanie odrębne, które odnotowuje się w protokole powypadkowym.

§4.

Przewodniczący zespołu poucza poszkodowanego lub reprezentujące go osoby o przysługujących im prawach w toku postępowania powypadkowego.

§5.

Z treścią protokołu powypadkowego i innymi materiałami postępowania powypadkowego zaznajamia się:
    • poszkodowanego pełnoletniego,
    • rodziców (opiekunów) poszkodowanego małoletniego.
Jeżeli poszkodowany pełnoletni zmarł lub nie pozwala mu na to stan zdrowia, z materiałami postępowania powypadkowego zaznajamia się rodziców.

§6.

Protokół powypadkowy doręcza się osobom uprawnionym do zaznajomienia z materiałami postępowania powypadkowego.
Jeden egzemplarz protokołu powypadkowego pozostaje w szkole lub placówce. Organowi prowadzącemu i kuratorowi oświaty protokół powypadko¬wy doręcza się na ich wniosek.

§7.

Protokół powypadkowy podpisują członkowie zespołu oraz dyrektor szkoły.

§ 8.

W ciągu 7 dni od dnia doręczenia protokołu powypadkowego osoby, o których mowa w § 6 ust. l, mogą złożyć zastrzeżenia do ustaleń protokołu. Zastrzeżenia składa się ustnie do protokołu bądź na piśmie przewodniczącemu zespołu. Zastrzeżenia rozpatruje organ prowadzący.
Zastrzeżenia mogą dotyczyć w szczególności:
    • niewykorzystania wszystkich środków dowodowych niezbędnych dla ustalenia stanu faktycznego;
    • sprzeczności istotnych ustaleń protokołu z zebranym materiałem dowodowym.

§9.

Po rozpatrzeniu zastrzeżeń organ prowadzący szkołę lub placówkę może:
    • zlecić dotychczasowemu zespołowi wyjaśnienie ustaleń protokołu lub przeprowadzenie określonych czynności dowodowych;
    • powołać nowy zespół celem ponownego przeprowadzenia postępowania powypadkowego.

§10.

Rejestr wypadków prowadzi dyrektor. Wzór rejestru wypadków jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.

§11.

Dyrektor omawia z pracownikami szkoły lub placówki okoliczności i przyczyny wypadków oraz ustala środki niezbędne do za¬pobieżenia im.

§12.

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozdziale stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące ustalania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy.

 

 
Regulamin w razie zaistnienia wypadku w szkole.doc

Opublikowane przez: Administrator PBIP | Data wprowadzenia: 2015-02-07 11:09:35 | Data modyfikacji: 2015-02-07 11:21:07.
Data wprowadzenia: 2015-02-07 11:09:35
Data modyfikacji: 2015-02-07 11:21:07
Opublikowane przez: Administrator PBIP
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie
ul. Krojczyn 17
87-610 Krojczyn
Dyrektor Szkoły
Elżbieta Zalewska
Kontakt:
Tel: (+48 54) 254-17-04
Fax: (+48 54) 254-17-04
e-mail: spkrojczyn@op.pl