kontrast
A+ A-
Strona Szkoły Podstawowej w Krojczynie: www.dobrzyn.pl
 > Procedura postępowania w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu uczniów

Procedura postępowania w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu uczniów

Procedura postępowania w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu uczniów oraz pracowników w Szkole Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie

Na podstawie § 2, §11 i §30 Statutu Szkoły Podstawowej im Tadeusza Kościuszki w Krojczynie, Programu Wychowawczego Szkoły Podstawowej im Tadeusza Kościuszki w Krojczynie oraz Programu Profilaktycznego wprowadza się następującą procedurę działania w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu uczniów.

§ 1

Zasady ogólne


Postępowanie w sytuacjach kryzysowych z udziałem uczniów lub uczniów i pracowników szkoły powinno być prowadzone w możliwie najszybszym czasie i przy zapewnieniu bezpieczeństwa psychofizycznego ucznia lub pracownika szkoły. Uczeń i jego rodzice mają prawo do pełnej informacji o sytuacji i podjętych przez szkołę działaniach ich dotyczących.
Osobą odpowiedzialną na terenie szkoły za respektowania praw ucznia i pracownika szkoły jest Dyrektor Szkoły. Uczniowie wykraczający poza normy i zasady zachowania akceptowane w szkole ponoszą sankcje przewidziane w Statucie Szkoły oraz Programie Wychowawczym.


§ 2

Niepowodzenia szkolne ucznia


1. Wobec uczniów, u których nauczyciele przedmiotowi zauważają narastające niepowodzenia szkolne, wychowawca klasy we współpracy z pedagogiem i nauczycielem przedmiotowym przygotowują propozycje pomocy uczniowi.
2. Konsultują je z uczniem i jego rodzicami w trakcie indywidualnych spotkań.
3. Za zgodą rodziców uczeń może korzystać z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formie :
    - dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości ucznia,
    - zajęć dydaktyczno-wyrównawczych,
    - zajęć specjalistycznych: indywidualnych, korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych o charakterze terapeutycznym,
    - konsultacji i porad dla uczniów.

§ 3

Agresja i przemoc rówieśnicza

1. Szkolne postępowanie wszczynane jest w przypadku ujawnienia agresji i przemocy na terenie szkoły.
2. Sytuacje, w których należy podjąć postępowanie dotyczą:
    • zniszczenia i zawłaszczenia mienia prywatnego i szkolnego (w tym także oszustwa i wyłudzenia ),
    • naruszenie nietykalności fizycznej innych i swojej,
    • naruszenie godności osobistej innych osób (wulgaryzmy, przemoc psychiczna).
3. Osoby, do których uczeń może zgłaszać fakt sytuacji agresji to wszyscy pracownicy szkoły.
4. Ich obowiązkiem jest natychmiastowe działanie w celu przerwania agresji, aktu przemocy i zapewnienia bezpieczeństwa uczestnikom zdarzenia.
5. Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest przez wychowawcę, pedagoga szkolonego lub dyrektora szkoły.
6. O udziale uczniów w zajściu, uzyskanych wyjaśnieniach i podjętych przez szkołę krokach informowani są rodzice, w możliwie najkrótszym czasie.
7. Szczególną opieką pedagoga i wychowawcy klasy otoczona zostaje ofiara zajścia. Otrzymuje wsparcie, a także informacje o możliwościach uzyskania pomocy psychologicznej, pedagogicznej, prawnej, a także dochodzenia praw poprzez indywidualne zgłoszenie zajścia na Posterunku Policji w Dobrzyniu n.Wisłą.
8. Sprawca zajścia ma możliwość wyjaśnienia powodów swego zachowania i podjęcia działań w celu wyjaśnienia i zakończenia sytuacji. Ma prawo do uzyskania pełnej informacji dotyczącej jego sytuacji. Jego pośrednikami mogą być: wychowawca klasy, opiekun Samorządu Szkolnego, pedagog szkolny.
9. Wychowawca klasy i pedagog szkolny planują i przeprowadzają działania mające na celu zmianę sposobu zachowania ucznia na zachowanie akceptowane społecznie.
10. W sytuacji aktów powtarzającej się agresji lub czynów rozmyślnych, ze szczególną brutalnością szkoła zwraca się z prośbą o interwencję do Posterunku Policji w Dobrzyniu n.Wisłą, Sądu Rejonowego w Lipnie.
11. Szkoła bierze udział w wyjaśnianiu spraw uczniów, dziejących się poza terenem szkoły, po otrzymaniu prośby uczniów lub rodziców o pomoc.

I. Procedura postępowania nauczyciela, gdy dziecko jest ofiarą przemocy w szkole

1. Nauczyciel słownie i stanowczo reaguje na zachowanie przemocowe wobec ucznia, doprowadza do przerwania incydentu, rozdziela i odizolowuje sprawcę i ofiarę.
2. Zapewnia bezpieczeństwo uczestnikom zdarzenia.
3. Udziela pierwszej pomocy (przedmedycznej) bądź zapewnia jej udzielenie poprzez wezwanie pielęgniarki lub lekarza, w przypadku, kiedy ofiara doznała obrażeń.
4. Zgłasza przypadek do wychowawcy, pedagoga lub dyrektora oraz sporządza notatkę
o zdarzeniu.
5. Wychowawca ustala okoliczności zdarzenia; rozmawia z ofiarą i sprawcą zajścia:
    - w formie konfrontacji z osobami bezpośrednio uczestniczącymi w zdarzeniu i wspólnie
dochodzącymi do rozwiązania konfliktu lub
    - prowadzi rozmowy oddzielnie z ofiarą i sprawcą w celu uniknięcia konfrontacji ze sobą
ucznia-ofiary i ucznia-sprawcy, aby chronić ucznia poszkodowanego – w zależności od
sytuacji.
6. Wychowawca informuje rodziców pokrzywdzonego ucznia o zdarzeniu oraz możliwościach uzyskania pomocy psychologicznej, pedagogicznej, prawnej, a także dochodzenia praw poprzez indywidualne zgłoszenie zajścia na Posterunku Policji w Dobrzyniu nad Wisłą.
7. Jeśli doszło do drastycznego naruszenia godności ucznia lub zachodzi podejrzenie popełnienie czynu karalnego, szkoła informuje o tym jednostkę policji lub Sąd Rodzinny.

8. Ofiara zajścia zostaje otoczona szczególną opieką i wsparciem wychowawcy klasy i pedagoga.

II. Procedura postępowania nauczyciela, gdy dziecko jest sprawcą przemocy w szkole

1. Nauczyciel stanowczo reaguje na agresywne zachowanie, doprowadza do jego przerwania,
rozdziela i odizolowuje sprawcę i ofiarę; w razie potrzeby wzywa pomoc (innego pracownika szkoły).
2. W przypadku konieczności zdyscyplinowania wyjątkowo agresywnego ucznia bądź nagminnie przejawiającego zachowania agresywne poinformowana zostaje policja, w celu podjęcia interwencji zapewniającej bezpieczeństwo uczniom i pracownikom szkoły oraz rodzice ucznia (opiekunowie prawni).
3. Nauczyciel udziela pierwszej pomocy (przedmedycznej) bądź zapewnia jej udzielenie poprzez wezwanie pielęgniarki lub lekarza, w przypadku, gdy uczestnicy zdarzenia doznali obrażeń.
4. Ustala przyczynę agresji, jeżeli to możliwe,. Przeprowadza rozmowę ze stronami konfliktu, uświadamiając im nieodpowiednie zachowanie.
5. W uzasadnionych sytuacjach spisuje zeznania świadków, które mogą być pomocne w przekazaniu rodzicom sprawozdania o udziale ich dziecka w krzywdzeniu kolegów.
6. O zajściu informuje wychowawcę klasy (ewentualnie pedagoga szkolnego). Ten przeprowadza ze sprawcą rozmowę wyjaśniającą, która może przybrać formę wspólnego zastanowienia się nad zadośćuczynieniem lub naprawieniem szkód.
7. Wychowawca informuje rodziców (opiekunów prawnych) sprawcy przemocy o możliwych konsekwencjach prawnych oraz wynikających z procedury nakładania kar na ucznia.
8. Uczeń, który dopuścił się zachowania agresywnego, otrzymuje upomnienie wychowawcy klasy i uwagę do dziennika.
9. W przypadku utrzymywania się nieprawidłowych relacji ucznia z rówieśnikami, powtarzania się aktów agresji czy przemocy (pobicia, zaczepianie itp.) wychowawca:
    a) wskazuje rodzicom potrzebę podjęcia szczególnych działań wychowawczych, ewentualnie skorzystania ze specjalistycznej pomocy w celu otrzymania dalszych wskazówek dotyczących prowadzenia dziecka;
    b) stosuje gradację kar określoną w procedurze nakładania kar na ucznia – mając na uwadze skalę zagrożenia bezpieczeństwa oraz lekceważenia przez ucznia obowiązków szkolnych.
10. Jeżeli zachowanie ucznia nie ulega poprawie, wychowawca zaprasza rodziców (prawnych opiekunów) do szkoły:
    a) wspólnie analizują sytuację szkolną, społeczną, emocjonalną, rówieśniczą ucznia;
    b) opracowują (z udziałem ucznia) plan działania wobec ucznia - kontrakt. Zostaje on podpisany przez wszystkich uczestników spotkania.
    c) na prośbę wychowawcy czy rodzica w rozmowie może uczestniczyć dyrektor szkoły, pedagog szkolny lub inny nauczyciel.
11. W sytuacji, kiedy uczeń (i rodzice) nie wywiązuje się z umowy, w dalszym ciągu stwarza zagrożenie dla innych uczniów, dyrektor szkoły w porozumieniu z pedagogiem i wychowawcą ucznia kieruje wniosek do Sadu Rodzinnego z prośbą o wgląd w sytuację ucznia i ewentualne zastosowanie środka wychowawczego, zapobiegającego demoralizacji ucznia.
12. W sytuacji braku współpracy ze strony rodziców należy powiadomić Sąd Rodzinny na wcześniejszym etapie.
13. Przez cały czas wychowawca powinien dostrzegać (nagradzać) pozytywne zachowania ucznia.
14. Gdy ma miejsce zdarzenie o szczególnie drastycznym przebiegu, nauczyciel (który ocenia wagę sytuacji) niezwłocznie informuje o zajściu dyrektora. Dyrektor szkoły natychmiast wzywa do szkoły rodziców i powiadamia policję.

III. Procedura postępowania w sytuacji kiedy ofiarą przemocy jest nauczyciel
(znieważenie nauczyciela, upokorzenie)

1.Nauczyciel, który jest ofiarą przemocy ze strony uczniów, nie powinien ukrywać tego faktu.
2. Powinien ujawnić zdarzenie, zanim wróci na lekcje do tej samej klasy.
3. Pokrzywdzony nauczyciel rozmawia z innymi nauczycielami, pedagogiem, dyrektorem o zaistniałym zdarzeniu związanym z agresją uczniów.
4. Dyrektor szkoły razem z nauczycielem, pedagogiem rozmawia z każdym sprawcą przemocy.
5. Każdy uczeń ponosi indywidualną odpowiedzialność za swoje czyny.
6. Dyrektor wzywa rodziców uczniów i informuje ich o zdarzeniu.
7. Sprawcy zostają ukarani zgodnie z zasadami określonymi w procedurze nakładania kar na ucznia.
8. Jeśli została naruszona godność nauczyciela i zachodzi podejrzenie, że zostało złamane prawo, dyrektor, na wniosek pokrzywdzonego nauczyciela, powiadamia policję.

IV. Procedura postępowania nauczyciela, gdy uczeń uniemożliwia prowadzenie lekcji

1. Słowne, stanowcze zwrócenie uwagi na niewłaściwe zachowanie ucznia.
2. Próba uspokojenia sytuacji w klasie.
3. W przypadku braku reakcji ze strony ucznia/ów - poinformowanie o dalszych konsekwencjach – wpisie do zeszytu uwag i przekazaniu informacji wychowawcy.
4. Powiadomienie, po zakończeniu lekcji, wychowawcy klasy o zakłóceniu toku lekcji przez
ucznia/ów.
5. Rozmowa wychowawcy klasy z uczniem/ami, zwrócenie uwagi na niewłaściwe zachowanie
i dalsze konsekwencje w przypadku powtarzającego się zachowania – zgodnie z procedurą
nakładania kar na ucznia.
6. W przypadku powtórzenia się zachowania lub czynu o dużej szkodliwości – upomnienie, sporządzenie odpowiedniej adnotacji w dzienniku szkolnym, powiadomienie rodziców.
7. W przypadku braku reakcji na interwencję nauczyciela i wychowawcy - powiadomienie pedagoga szkolnego.
8. Pedagog szkolny przeprowadza rozmowę z uczniem/ami w celu ustalenia przyczyn zachowania oraz uświadomienia konsekwencji - w zależności od popełnionego czynu.
9. W przypadku braku poprawy wychowawca w porozumieniu z nauczycielem, pedagogiem i dyrektorem szkoły zaprasza rodziców ucznia (prawnych opiekunów) na spotkanie:

a) uświadamia konsekwencje nieodpowiedniego podejścia ucznia do obowiązków szkolnych – gradacja kar określona w procedurze nakładania kar na ucznia

b) następuje opracowanie planu postępowania wobec dziecka – ustna umowa

c) w przypadku niewywiązania się z postanowień, kolejnym krokiem jest podpisanie kontraktu oraz obniżenie oceny ze sprawowania.
10. W sytuacji, kiedy uczeń (i rodzice) nie wywiązuje się z umowy, w dalszym ciągu dezorganizuje pracę na lekcji, dyrektor szkoły, w porozumieniu z pedagogiem i wychowawcą kieruje wniosek do Sądu Rodzinnego z prośbą o wgląd w sytuację ucznia i ewentualne zastosowanie środka wychowawczego, zapobiegającego demoralizacji ucznia.

V. Procedura postępowania nauczyciela w sytuacji innych zachowań uczniów, które zagrażają bezpieczeństwu ich samych lub innych osób
(autoagresja, mówienie o samobójstwie, wyrażanie gróźb pod adresem kolegów i nauczycieli, kontakt z pornografią, posiadanie niebezpiecznych narzędzi, środków pirotechnicznych, itp.)

1. W przypadku stwierdzenia niepokojących lub niezrozumiałych zachowań ucznia, zagrażających jego bezpieczeństwu lub bezpieczeństwu innych osób, nauczyciel niezwłocznie powiadamia wychowawcę klasy.
2. Wychowawca informuję pedagoga szkolnego i dyrektora szkoły, sporządza notatkę dotyczącą zdarzenia.
3. W razie potrzeby zapewnia bezpieczeństwo uczniowi do czasu przekazania go rodzicom.
4. Wychowawca kontaktuje się z rodzicami, w razie konieczności wzywa ich do szkoły lub natychmiast kontaktuje się z nimi osobiście.
5. Wspólnie z pedagogiem przeprowadza rozmowę z rodzicami, która powinna zakończyć się ustaleniem dalszego postępowania z uczniem.
6. Jeżeli zachodzi podejrzenie popełnienia przestępstwa, szkoła powiadamia policję, natomiast jeśli analiza sytuacji dziecka wskazuje na zaniedbanie rodziców lub jego demoralizację, szkoła przekazuje odpowiednią informację do Sądu Rodzinnego.

§ 4


Fałszerstwo


Sytuacje fałszerstwa w szkole:
    • dokonywanie wpisów do dzienników lekcyjnych (wpisywanie, poprawianie, usuwane ocen, usprawiedliwianie nieobecności),
    • przedstawianie fałszywych zwolnień i usprawiedliwień od rodziców, podrabianie (przerabianie) zaświadczeń lekarskich,
    • podkładanie prac innych uczniów jako własnych oraz udowodnione przez nauczyciela ściąganie,
    • inne przypadki (podrabianie zgody rodziców na udział w zawodach sportowych,
wycieczce itp.).
Osoby mogące podjąć decyzję o wszczęciu postępowania:
    - wychowawca klasy,
    - nauczyciel przedmiotu,
    - dyrektor szkoły.

Procedura postępowania w wypadku stwierdzenia fałszerstwa:
    - powiadomienie rodziców ucznia,
    - spotkanie z uczniem i jego rodzicami celem wyjaśnienia powodów fałszerstwa,
    - podjęcie decyzji o dalszym postępowaniu w obecności rodziców.
W przypadku powtarzających się sytuacji fałszerstw szkoła kieruje informację i prośbę o interwencję do Posterunku Policji w Dobrzyniu n.Wisłą.


§ 5


Kradzież i zniszczenia


Postępowanie w przypadku kradzieży lub zniszczenia mienia szkolnego lub prywatnego,
dokonanego na terenie szkoły przez uczniów szkoły:

1.W przypadku zgłoszenia kradzieży lub zniszczenia sprawą zajmuje się pracownik pedagogiczny, któremu kradzież lub zniszczenie zgłoszono.

2. O fakcie kradzieży lub zniszczenia bezzwłocznie powiadamiany jest dyrektor szkoły. Dyrektor, po przyjęciu zawiadomienia, może przekazać prowadzenie wyjaśnień innej
osobie. Dyrektor szkoły lub wyznaczona przez niego osoba bezzwłocznie zawiadamia
rodziców ucznia poszkodowanego, jak i podejrzanego o dokonanie kradzieży lub zniszczenia
o podjętych przez pracownika działaniach mających na celu wyjaśnienie sprawy.
W przypadku, gdy wartość kradzieży lub zniszczenia przekracza 50 PLN / lub kwoty
zgodnej z aktualnym stanem prawnym/ sprawa obligatoryjnie jest zgłaszana do Posterunku Policji w Dobrzyniu n.Wisłą .

§ 6

Zagrożenie demoralizacją ucznia


1. Wobec uczniów, u których zauważa się przejawy demoralizacji społecznej w postaci m. in. :
    - używania i propagowania wulgaryzmów, słów i obrazów obrażających godność innych,
    - używania lub rozprowadzania substancji psychoaktywnych, alkoholu, papierosów,
    - wagarów,
    - udziału w kradzieżach i zniszczeniach na terenie szkoły,
    - powtarzających się zachowań agresywnych,
    - prowokowania powstawania sytuacji konfliktowych,
    - przyniesienia na teren szkoły substancji i przedmiotów zagrażającej życiu lub zdrowiu innych uczniów,
wychowawca klasy we współpracy z pedagogiem szkolnym planuje wspólnie z rodzicami ucznia działania mające na celu zmianę jego postawy.

2. Działania te mogą mieć formę:
    - indywidualnych rozmów z uczniem,
    - rozmów z uczniem w obecności rodzica,
    - podpisania kontraktu przewidującego pożądany typ zachowań ucznia, ofertę pomocy szkolnej, formy pomocy i kontroli ze strony rodziców oraz konsekwencje w razie powtarzania zachowań niepożądanych,
    - udziału w zajęciach terapeutycznych — indywidualnych lub grupowych
    - zmiany klasy na równorzędną, za zgodą rady pedagogicznej.
3. W przypadku braku pożądanych zmian zachowania ucznia dyrektor szkoły zwraca się prośbą do instytucji wspierających działania wychowawcze szkoły tj:
    - Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej,
    - Sadu Rejonowego, Wydziału Rodzinnego i Nieletnich,
    - Posterunku Policji w Dobrzyniu n. Wisłą,
    - Komendy Powiatowej Policji - Wydziału Prewencji,
    - i innych w zależności od potrzeb.

§ 7

Nieobecność rodziców ucznia

1. Rodzice lub prawni opiekunowie ucznia opuszczający miejsce zamieszkania powinni poinformować dyrekcję szkoły o osobie , której powierzają opiekę nad dzieckiem. Informacja powinna mieć formę pisemną i zostać złożona w kancelarii szkoły.
2. Wychowawca klasy, który otrzymał informacje o nieobecności rodziców lub prawnych opiekunów ucznia zobowiązany jest przekazać ją dyrekcji szkoły.
3. Dyrekcja szkoły zgłasza fakt pozostawienia dziecka bez opieki osoby dorosłej do Posterunku Policji w Dobrzyniu n.Wisłą.

§ 8

Dojeżdżający uczeń w drodze do szkoły

1. W drodze do szkoły uczeń dojeżdżający autobusem szkolnym znajduje się pod opieką wyznaczonej przez organ prowadzący osoby. Odpowiada ona za bezpieczeństwo uczniów w autobusie szkolnym oraz na odcinku autobus szkolny - budynek szkoły.
2.Sytuacje nieprawidłowego zachowania uczniów opiekun zgłasza w możliwie najkrótszym czasie do dyrekcji szkoły. Dyrekcja wspólnie z wychowawcą lub pedagogiem szkolnym podejmuje działania w celu zmiany zachowania ucznia. Informuje o sytuacji jego rodziców, w razie braku zmiany postawy ucznia podejmuje dalsze działania we współpracy z rodzicami.
3.Zastrzeżenia wobec zachowania opiekuna uczniowie oraz ich rodzice powinni zgłaszać bezpośrednio lub za pośrednictwem wychowawcy klasy lub pedagoga szkolnego do dyrektora szkoły. Dyrektor szkoły informuje o zaistniałej sytuacji Dyrektora ZOS w Dobrzyniu n.Wisłą, który jest bezpośrednim przełożonym osoby sprawującej opiekę nad uczniami w autobusie szkolnym. Dyrektor ZOS w Dobrzyniu n.Wisłą podejmuje kroki w celu wyjaśnienia zarzutów i zmiany sytuacji w trakcie spotkania z opiekunem. W postępowaniu wyjaśniającym może uczestniczyć dyrektor szkoły, jeżeli zostanie o to poproszony przez Dyrektora ZOS w Dobrzyniu n.Wsiłą. O podjętych działaniach oraz ich efektach zainteresowanych informuje Dyrektor ZOS w Dobrzyniu n.Wisłą zainteresowanych.

§ 9

Uczennica w ciąży

1.Wobec uczennicy w ciąży zespół w składzie: dyrektor szkoły, wychowawca klasowy, pedagog szkolny, nauczyciele przedmiotów w porozumieniu z rodzicami przygotowuje program pomocy niezbędnej do uzyskania sukcesu edukacyjnego.
2. Uczennica może korzystać z następujących form pomocy:
    • dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych i sytuacji uczennicy,
    • indywidualnych konsultacji przedmiotowych,
    • indywidualizacji procesu nauczania i oceniania wiadomości,
    • dodatkowych egzaminów klasyfikacyjnych bądź poprawkowych.
3.Pedagog szkolny przygotowuje plan wsparcia psychologicznego uczennicy do wspólnej realizacji z jej rodzicami i nauczycielami przedmiotowymi.
4.W razie potrzeby szkoła podejmuje kroki w celu wsparcia materialnego uczennicy / m.in. współpraca z MGOPS w Dobrzyniu n.Wisłą; instytucjami charytatywnymi, sponsorami/.

§ 10

Osoba obca na terenie szkoły

1. Każdy, kto nie jest aktualnie uczniem bądź pracownikiem szkoły jest osobą obcą.
2. Postępowanie wobec osób obcych przebywających na terenie szkoły:
    • każdy pracownik szkoły ma prawo żądać informacji o celu pobytu w szkole osoby obcej,
    • w przypadku, gdy osoba obca kieruje się do nauczyciela przedmiotowego, należy skierować ją w pobliże pokoju nauczycielskiego i poinformować o godzinie rozpoczęcia najbliższej przerwy śródlekcyjnej,
    • w innych wypadkach należy kierować osobę obcą do dyrektora szkoły, pedagoga szkolnego lub innych pracowników szkoły, z którymi osoba chce się skontaktować.
    • w przypadku, gdy osoba obca odmawia podania celu wizyty, zachowuje się agresywnie bądź stwarza zagrożenie dla przebywających w szkole osób należy podjąć próbę wyprowadzenia jej z terenu szkoły.
    • przy odmowie wyjścia należy wezwać pomoc,
    • o sytuacji należy niezwłocznie poinformowana dyrektora szkoły.

§ 14

Sprawy sporne i konflikty

1. Konflikt pomiędzy uczniami na terenie klasy, rozstrzyga wychowawca klasy. Pomocą służy mu pedagog szkolny. W sytuacjach długotrwałego, ostrego konfliktu, o udział w spotkaniu wyjaśniającym i zamykającym konflikt, proszeni są rodzice uczniów.
2. Konflikt między uczniami różnych klas rozstrzyga pedagog szkolny we współpracy z wychowawcami klas. W sytuacjach długotrwałego, ostrego konfliktu, o udział w spotkaniu wyjaśniającym i zamykającym konflikt, proszeni są rodzice uczniów.
3. Konflikt między uczniem i nauczycielem rozstrzyga dyrektor szkoły wspólnie z pedagogiem szkolnym i wychowawcą ucznia. W spotkaniu wyjaśniającym i zamykającym proszeni są rodzice ucznia.
4. Konflikt między nauczycielami rozstrzyga dyrektor szkoły. W sytuacji ostrego długotrwałego konfliktu w jego rozwiązaniu uczestniczy rada pedagogiczna.
5.Konflikt między nauczycielem, a dyrektorem szkoły rozstrzyga rada pedagogiczna, a w konieczności organ nadzorujący szkołę.
6.Konflikt między nauczycielem, a rodzicami ucznia rozstrzyga dyrektor szkoły, a w konieczności rada pedagogiczna przy czym rodzic ma prawo odwołać się do organu nadzorującego szkołę.
7. Konflikt między organami szkoły rozwiązywane są zgodnie z § 11 Statutu Szkoły Podstawowej im Tadeusza Kościuszki w Krojczynie.

Po wprowadzeniu zmian procedura wchodzi w życie z dniem 27 stycznia 2014 r.

 
Procedura postępowania w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu uczniów.doc

Opublikowane przez: Administrator PBIP | Data wprowadzenia: 2015-02-07 08:11:37.
Data wprowadzenia: 2015-02-07 08:11:37
Opublikowane przez: Administrator PBIP
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Krojczynie
ul. Krojczyn 17
87-610 Krojczyn
Dyrektor Szkoły
Elżbieta Zalewska
Kontakt:
Tel: (+48 54) 254-17-04
Fax: (+48 54) 254-17-04
e-mail: spkrojczyn@op.pl